Recursos per al tractament del dol

L’Equip de Psicologia Clínica del Servei de Salut Mental Infanto-juvenil de la Corporació Sanitària (CSMIJ) Parc Taulí de Sabadell posa a disposició un material elaborat per assessorar families i professionals en el tractament del dol en l’actual situació.

Introducció: Consells per a pares de nens i adolescents sobre com afrontar el dol per COVID-19
El dol a la primera infància al context del COVID-19 El dol a l’edat preescolar al context del COVID-19
El dol en infants de 6 a 9 anys d’edat al context del COVID-19 El dol en infants de 10 a 13 anys d’edat al context del COVID-19
El dol en la adolescència en el context del COVID-19 El dol normal i el dol patològic en els nens i adolescents

Concurs de Punts de Llibre des de casa

La Biblioteca Municipal Martí Tauler et proposa participar en el concurs “Fes el teu punt de llibre COVID-19”.

Bases:
1. Poden participar en aquest concurs els nens i joves de Rubí. Hi haurà quatre categories:
Categoria A: de 5 a 7 anys
Categoria B: de 8 a 9 anys
Categoria C: de 10 a 13 anys
Categoria D: de 14 a 16 anys

2. Envia’ns el teu punt de llibre per correu electrònic a: peribanezha@diba.cat, en format JPEG o PDF.
En el correu electrònic, has de posar el teu nom, cognom, el telèfon i l’edat.… Llegeix més»

Ensenyar i aprendre en línia: Superant la distància social


Xerrada molt interessant d’Albert Sangrà que exposa elements clau sobre l’ensenyament i l’aprenentatge en línia per tenir en compte en aquests moments (Durada: 34 minuts + preguntes).

#joemquedoacasa

Recull de propostes dels centres del territori publicades aquests dies de confinament. Si publiques un article al NODES del teu centre amb recursos educatius afegeix el hashtag #joemquedoacasa i s’anirà actualitzant el llistat.… Llegeix més»

Recursos per al professorat

El Departament d’Educació ofereix un recull actualitzat de recursos i activitats didàctiques en línia que pot ser d’ajut al professorat tant a l’hora d’elaborar propostes didàctiques com per fer-les arribar a l’ alumnat per tal que pugui avançar en el seu procés d’aprenentatge.

Models de propostes didàctiques

Igualment ofereix també models i propostes d’activitats de diferents nivells i àmbits curriculars que ajudin a l’alumnat a mantenir l’activitat formativa en clau competencial.

Musijoc

El MusiJoc és un joc creat per les mestres Paula Costabella, Laia Jansana i Alba Romera amb activitats musicals per jugar en família.

L’objectiu del joc és superar, com a mínim, 10 proves per completar el recorregut i arribar a la casella del cor. Haureu de cantar, ballar, fer percussió corporal, reconèixer… no us el perdeu!

Com ha de ser l’aprenentatge mentre duri el confinament.

Entrevista al Conseller d’Educació, Sr.Josep Bargalló
(5/04/2020 RAC1):

  • “Ens hem d’oblidar del concepte temari en el confinament. No busquem notes en aquest tercer trimestre”.
  • “Seria un error replicar el que es fa a les aules. No s’ha de pensar en horaris i matèries, sinó més aviat en fer un acompanyament de l’alumne, tant a nivell acadèmic com emotiu i familiar”.

Recupereu tota l’entrevista: