Noves formacions al CdA

Avui hem tingut la sort de fer una sortida de formació amb l’amic i veí del poble de Nevà Pere Cirera.  En diferents ocasions, els alumnes que fan estada al CdA i nosaltres mateixos, hem pogut gaudir de les converses, explicacions i coneixements referents a les seves vivències com habitant del petit poble de Nevà.  Algunes vegades, mentre fem parada per dinar, els alumnes hi han pogut conversar per apropar-se a l’estil de vida d’un dels petits pobles de la Vall de Ribes.  Han pogut resoldre dubtes, comparar el seu estil de vida a la ciutat, conèixer els diferents usos de casa seva al llarg dels anys o gaudir dels records com ara l’arribada del telèfon.

Actualment, en aquest poble de muntanya situat a uns 5km de Planoles, només hi viuen de dilluns a diumenge uns 10 habitants, la resta de cases són segones residències o destinades a turisme rural.  Com podeu deduir, els habitants d’aquests tipus de pobles, tenen un estil de vida força diferent al nostre o al de la majoria d’alumnes provinents de diferents pobles i ciutats de Catalunya.  Concretament, en Pere i altres persones de la Vall, tenen per afició estudiar, mantenir i divulgar els búnquers creats a la línia dels Pirineu a partir de l’any 42 pel general Franco per tal de defensar-se de possibles atacs vinguts de països veïns.

Aquest matí hem pogut visitar-ne uns quants de propers al camp d’aprenentatge tot gaudint de les pertinents explicacions referents als búnquers.  Així doncs, hem après una mica més sobre com i quan es van construir, per a quins usos estaven destinats, la seva localització estratègica i molt més.

Esperem continuar comptant amb les experiències i estudis del senyor Pere i poder crear una nova i bona activitat per afegir al nostre catàleg.

Gràcies Pere!