Situacions d’aprenentatge

A banda de presentar les activitats de forma aïllada perquè cada centre o docent pugui organitzar la seva estada al camp d’aprenentatge del Ripollès, també hem creat un document viu amb  propostes de situacions d’aprenentatge que es poden dur a terme al nostre camp.  En aquest document trobareu els títols classificats en els àmbits amb una breu explicació/justificació, les activitats del catàleg que s’hi poden associar per dur-lo a terme, alguns recursos per treballar abans o després de l’estada al Ripollès, altres camps o entorns d’aprenentatge que lliguen amb les SA i els nivells recomanats per portar-les a terme.  Amb aquest document i la resta d’informació que hi ha en l’apartat ACTIVITATS d’aquesta web/nodes esperem que puguem dissenyar entre tots l’estada que millor s’adapti a les vostres necessitats i la dels vostres alumnes.

Usem el terme situació d’aprenentatge per referir-nos a aquelles experiències que, independentment de la forma en què es presenten, parteixen d’un context i plantegen un repte a la persona que aprèn. El fet que l’aprenentatge es fonamenti en la resolució d’un repte o d’una problemàtica real provoca que l’aprenent hagi de dur a terme amb eficàcia una acció o un seguit d’accions que impliquen una o més capacitats per a les quals són imprescindibles els sabers d’un o més camps de coneixement; per això diem que les situacions d’aprenentatge s’orienten a l’assoliment de competències. (extret de El nou currículum – Departament d’Educació)