La desaparició de la mare de Déu de Núria

• Nivell educatiu recomanat: a partir d’ESO, batxillerat i cicles formatius.
  • Matèries: ciències socials, ciències naturals, ciències de la terra i medi ambient, llengua catalana i educació física.
  • Durada: tot el dia.
  • Tipus d’activitat: gimcana per descobrir els racons i la historia de la Vall de Núria.
  • Localització: Vall de Núria
  • Aportació a les competències:
    • Àmbit de la cultura i valors.
    • Àmbit cientificotecnològic (ciències de la natura)
    • Àmbit personal i social.
    • Àmbit cultura i valors.
    • Àmbit de l’educació física.
    • Conèixer la historia de la vall de Núria dins del context de la historia d’Espanya.
    • Analitzar els possibles riscos i els impactes ambientals de tota acció sobre el territori.
    • Treball previ a l’institut: El CdA facilitarà al centre una presentació per sensibilitzar i posar en context als i les alumnes.
    • Activitat durant l’estada: Exposarem la situació de que ha desaparegut la talla de la mare de Déu de Núria i que l’han de trobar. La informació que els demana la fitxa que els entenguem els ajudarà a resoldre el misteri a través de conèixer les anteriors vegades que ha desaparegut la mare de Déu.
    • Propostes de treball posterior:
      • Esbrinar quins fets es van donar al seu poble o ciutat entorn el cop d’estat del 1936, la guerra civil i durant la dictadura Franquista. Preguntar a gent gran de la seva família o del seu entorn si van viure aquella època o quines anècdotes els van explicar els seus pares.
      • Explorar la mitigació del canvi climàtic. Amb quins canvis es poden comprometre a nivell individual, col·lectiu, i que poden demanar a nivell empresarial i governamental.
  • Material que han de dur els alumnes: Roba adequada a l’època de l’any i calçat còmode. Important portar impermeable encara que les previsions meteorològiques no marquin pluja.