Estudi d’impacte ambiental
Fitxa didàctica
- Nivell educatiu recomanat: a partir d’ESO, batxillerat i cicles formatius.
- Matèries: ciències de la naturalesa, biologia i geologia, ciències de la terra i medi ambient, tecnologia, llengua catalana i educació física.
- Durada: tota l’estada. Es recomana un mínim de 2 dies.
- Tipus d’activitat: Es realitzaran diferents activitats de la carta del CdA amb el fil conductor i amb l’especial sensibilització a l’impacte ambiental des de diferents punts de vista.
- Aportació a les competències:
- Àmbit de la cultura i valors.
- Àmbit social (ciències socials)
- Àmbit cientificotecnològic (ciències de la natura)
- Àmbit personal i social.
- Àmbit cultura i valors.
- Àmbit de l’educació física.
- Objectius:
- Interpretar el paisatge.
- Estudiar els canvis passats, presents i futurs del paisatge.
- Analitzar els possibles riscos i els impactes ambientals de tota acció sobre el territori.
- Descripció de l’activitat:
- Treball previ a l’institut:
- El CdA facilitarà al centre una presentació per sensibilitzar i posar en context als i les alumnes.
- Activitat durant l’estada:
- Es duran a terme les següents activitats: Camí de Nevà, Dòrria un poble pirinenc, Descoberta de Planoles i Planés, Ecologia del riu. Un cop realitzades els i les alumnes estaran en disposició de fer el seu propi estudi emetent un judici justificat de si cal o no fer la variant de Toses.
- Proposta de treball posterior:
- Petit estudi d’impacte ambiental amb elements i infraestructures del municipi d’origen dels alumnes.
- Treball previ a l’institut:
- Material que han de dur els alumnes: Roba adequada a l’època de l’any i calçat còmode. Important portar impermeable encara que les previsions meteorològiques no marquin pluja.