Avaluació de l’impacte ambiental (estada)

Estudi d’impacte ambiental

• Nivell educatiu recomanat: a partir d’ESO, batxillerat i cicles formatius.
  • Matèries: ciències de la naturalesa, biologia i geologia, ciències de la terra i medi ambient, tecnologia, llengua catalana i educació física.
  • Durada: tota l’estada. Es recomana un mínim de 2 dies.
  • Tipus d’activitat: Es realitzaran diferents activitats de la carta del CdA amb el fil conductor i amb l’especial sensibilització a l’impacte ambiental des de diferents punts de vista.
  • Aportació a les competències:
    • Àmbit de la cultura i valors.
    • Àmbit cientificotecnològic (ciències de la natura)
    • Àmbit personal i social.
    • Àmbit cultura i valors.
    • Àmbit de l’educació física.
    • Interpretar el paisatge.
    • Estudiar els canvis passats, presents i futurs del paisatge.
    • Analitzar els possibles riscos i els impactes ambientals de tota acció sobre el territori.
    • Treball previ a l’institut:
      • El CdA facilitarà al centre una presentació per sensibilitzar i posar en context als i les alumnes.
    • Activitat durant l’estada:
      • Es duran a terme les següents activitats: Camí de Nevà, Dòrria un poble pirinenc, Descoberta de Planoles i Planés, Ecologia del riu.  Un cop realitzades els i les alumnes estaran en disposició de fer el seu propi estudi emetent un judici justificat de si cal o no fer la variant de Toses.
    • Proposta de treball posterior:
      • Petit estudi d’impacte ambiental amb elements i infraestructures del municipi d’origen dels alumnes.
  • Material que han de dur els alumnes: Roba adequada a l’època de l’any i calçat còmode. Important portar impermeable encara que les previsions meteorològiques no marquin pluja.