Taller de Pau i Treva

• Nivell educatiu recomanat: cicle superior de primària i ESO.
  • Matèries: Àrea de coneixement del medi social i cultural, educació en valors socials i cívics o religió, cultura clàssica, història.
  • Durada: 45 minuts aprox.
  • Tipus d’activitat: immersió en un dels aspectes de l’època medieval per a la seva contextualització.
  • Localització: en una aula del CdA
  • Aportació a les competències:
    • Àmbit de la cultura i valors.
    • Àmbit personal i social.
    • Àmbit cultura i valors.
    • Interpretar el passat a partir de conflictes habituals d’avui dia pròxims als alumnes.
    • Activitat: Contextualització en un dels aspectes de l’època medieval, debat i representació de les primeres assembles de Pau i Treva. Extrapolació al present.
    • Propostes de treball posterior:
      • Solucionar conflictes d’aula i/o centre a partir de les metodologies basades en la Pau i Treva medieval.
      • Mediem? Representació de mediació en casos hipotètics des dels diferents rols.
      • Espai de temps setmanal reservat per la resolució de conflictes, etc.
      • Treball de recerca/projecte. Com han evolucionat les assemblees de l’Abat Oliba fins l’actualitat.  Com es media/jutja a petita i gran escala a la societat. Siguem crítics.
  • Material que han de dur els alumnes: No és necessari.