Descoberta de Ribes

• Nivell educatiu: adaptable a tots els cicles i etapes a partir de primària.
  • Matèries: coneixement del medi social i cultural, natural, història, llengua i literatura catalanes.
  • Durada: 2 hores aprox.
  • Tipus d’activitat: itinerari a peu pel poble de Ribes de Freser. Els i les alumnes s’orientaran gràcies a un mapa del poble.  Hauran de trobar i descobrir els punts d’interès de l’entorn i les seves singularitats.
  • Aportacions a les competències:
    • Àmbit cultura i valors
    • Àmbit lingüístic
    • Àmbit personal i social
    • Àmbit de l’educació física
    • Fomentar l’observació atenta dels paisatges i de les formes d’urbanisme que s’hi integren.
    • Aprendre a orientar-se amb un mapa.
    • Conèixer les formes de vida i les tradicions de la capital de la Vall de Ribes.
    • A través de la llegenda del Met de Ribes els i les alumnes duran a terme una activitat d’orientació amb el suport d’un mapa.  Hauran de trobar llocs característics del poble (estació del tren i del cremallera, l’església, el castell, etc.) i respondre unes preguntes de cada lloc.  En finalitzar seran capaços i capaces de contestar la pregunta que els haurà demanat en Met a l’inici de l’activitat.
  • Propostes de treball posterior:
    • Creem un itinerari de llocs d’interès al nostres poble/barri.
    • Agermanament amb una altra escola i fer de guies del nostre poble/barri.
    • Organitzar una cursa d’orientació urbana.
    • Treballem diferents tipus de mapes.
    • Mobile History Map
    • Personatges singulars relacionats amb la nostra població.
    • Llegendes i mites relacionats amb la nostra població.
  • Material que han de dur els alumnes: roba adequada a l’època de l’any i calçat còmode. Important portar impermeable encara que les previsions meteorològiques no marquin pluja.