Valoració de la 1a visita virtual a Ripoll

Aquest dilluns hem dut a terme la 1a visita virtual de Ripoll.  Ha estat una activitat molt semblant a la que fem habitualment des del Camp d’Aprenentatge del Ripollès amb els grups d’alumnes dels centres que venen a visitar la capital de comarca, però en format telemàtic.

En aquesta primera edició ho hem volgut fer totalment obert. Tant és així que hi ha participat gent i entitats d’arreu de Catalunya tan diverses com ens permetia l’activitat.  Així doncs, hi han assistit mestres i alumnes de primària i secundària, centres de recursos, serveis educatius, camps d’aprenentatge, universitats, la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’Educació, associacions, serveis d’administracions públiques, docents jubilats/des i persones a títol individual.  En resum, hi han assistit més de 320 persones.

Per dur a terme la visita, i degut a la innovació forçada que ens està sotmetent la COVID, hem fet servir una imatge de satèl·lit de Ripoll on hi havia ubicats uns punts d’especial interès.  En cada punt hem fet una explicació amb el suport de textos, fotografies, imatges en 360 graus (que hem creat nosaltres mateixos) i vídeos.  Aquests recursos han ajudat els visitants a fer-se sentit com si fossin allà mateix.

Pels inscrits ha estat molt senzill!  Només s’han hagut de connectar a la convocatòria telemàtica a l’hora establerta, posar la projecció de la imatge a pantalla complerta i gaudir de la visita.

L’activitat ha estat conduïda pel director del CdA, mentre que la resta de l’equip docent ha anat resolent dubtes i curiositats a través del xat de la videoconferència.  Un cop acabada la visita també hi ha hagut un espai de temps per resoldre dubtes i curiositats.  Per altra banda, també hem llançat algunes propostes per continuar amb l’activitat, així com amb quines altres activitats del camp d’aprenentatge solem incloure aquesta visita.

Si els camps i entorns d’aprenentatge ens caracteritzem per ser innovadors, en els temps que estem vivint encara ho hem de ser més.  I com a servei educatiu que som, si amb aquesta iniciativa hem donat alguna idea, eina o nova metodologia per treballar, ens sentim molt satisfets.

De fet, després de recollir les dades de valoració, només rebem missatges positius amb comentaris demanant més edicions o la creació d’activitats semblants a aquesta però enfocades a altres zones i temàtiques que treballem des del camp.

Des d’aquí volem tornar a donar les gràcies per la participació i la confiança a tots i totes les participants!

1. Servei Educatiu del Ripollès

Ha estat una proposta molt encertada i enriquidora. Gràcies a la vostra tasca en grup, molt ben complementada. Gràcies per fer conèixer el nostre territori amb activitats engrescadores per a tothom.
    Donar-vos ànims per portar-ne a terme moltes més!