Article a la revista Auriga

Aquesta setmana ha sortit publicat un article del CdA, escrit per en Raimon Amaro i corregit per en Miquel Sitjar, a la revista Auriga.  Aquesta revista és l’única publicació en català dedicada a la divulgació del món clàssic i del llegat grecoromà a Catalunya. Va publicar el primer número l’any 1991.  A més de la publicació s’encarrega de tasques com catalogar documents o la realització periòdica d’un fòrum per parlar, debatre i reivindicar diferents aspectes relacionats amb el món clàssic a Catalunya.

El nostre article titulat “Llatí amb alumnes de primària per conèixer l’entorn, la llengua i els orígens” comença explicant què és i com treballem en un camp d’aprenentatge.  Continua defensant la idea de la importància de conèixer i entendre el passat per poder interpretar el present i preveure el futur.  I acaba explicant l’experiència d’una nova activitat duta a terme amb els alumnes de primària de l’escola Joan Maragall de Ripoll.  Aquesta activitat se centra en realitzar un joc de pistes repartides per Ripoll per poder pronunciar l’encanteri correcte en llatí.  Aquest encanteri servirà per alliberar un monjo del Monestir de Ripoll d’un tracte que havia fet amb el diable.

L’equip de mestres i professors/es del CdA del Ripollès ens complementem a la perfecció, tant per la diversitat d’especialitats i interessos personals i professionals, com per l’actitud i manera de fer les coses, això fa que ens connectem i creem xarxa amb les diferents disciplines relacionades amb els centres d’interès que treballem des del camp per tal d’optimitzar i fer més eficient la nostra tasca.

Orientació i ocells

Al camp d’aprenentatge, com a servei educatiu que som, donem resposta a les necessitats dels centres a l’hora de dissenyar i dur a terme activitats relacionades amb els nostres centres d’interès.

Aquesta setmana per fi hem pogut dur a terme una activitat dissenyada expressament pels alumnes de cicle inicial de l’institut escola Mestre Andreu de Sant Joan de les Abadesses.

A principis del curs passat les mestres ens varen demanar com podrien dissenyar una matinal d’activitats tot lligant la orientació i el descobriment de l’entorn proper amb el coneixement i aprenentatge dels ocells més comuns de la comarca.  Malauradament, després de dissenyar i concretar les activitats no la vàrem poder dur a terme primer, per culpa del temporal Glòria, que ens va forçar a canviar de data, i més tard, degut al confinament forçat pel COVID.  Aquest primer trimestre de curs, hem reprès el contacte amb l’escola i finalment hem pogut tirar endavant i realitzar la matinal.

Des d’on provenen les escoles que ens visitaran aquest curs?

Tot i ser un curs amb moltes incerteses, inestabilitat i potser una manera de fer un pel diferent al que estàvem acostumats, hi ha un munt d’escoles que confien en nosaltres i en la manera de fer dels camps d’aprenentatge.  aquest curs, fins a data d’avui, tenim confirmades 15 sortides (activitats d’un dia) i 25 estades (activitats de 3 dies on les escoles pernocten a l’alberg Pere Figuera de Planoles).  Per això, ens fa molta il·lusió publicar el mapa de les localitzacions de les escoles i instituts que ens visitaran aquest curs.

Els camps d’aprenentatge (CdA) som serveis educatius de suport curricular i de caràcter interterritorial que treballem conjuntament amb els centres educatius. El valor afegit dels camps d’aprenentatge és promoure l’aprenentatge competencial dels alumnes a partir d’activitats didàctiques en entorns naturals, socials i culturals singulars de Catalunya.  En el nostre CdA ens centrem bàsicament en la natura, cultura i romànic pirinenc i prepirinenc, omnipresents a la comarca del Ripollès.

Formació i reciclatge

Aprofitant que aquest curs hem tingut una nova incorporació al camp d’aprenentatge els primers dies de setembre els hem dedicat per fer formació i reciclatge entre nosaltres mateixos per posar-nos al dia i refrescar continguts. Hem repassat rutes de natura i conceptes de romànic entre… Llegeix més»