Preinscripció Camps i Entorns d’aprenentatge curs 21-22

Del proper dia 10 de maig i fins al 4 de juny de 2021 romandrà obert el període de preinscripció per a realitzar estades i sortides de dia als Camps i Entorns d’Aprenentatge de Catalunya durant el curs 2021-2022.
Calendari:

• Sol·licituds d’inscripció en període ordinari: del 10 de maig… Llegeix més»

El dia de la Terra

El Dia de la Terra és un dia festiu celebrat en molts països el dia 22 d’abril. Aquesta celebració va ser iniciada als EUA l’any 1970 i actualment està coordinada a nivell mundial per l’Earth Day Network.  També se celebra el naixement del moviment ambientalista modern.  El Dia de la Terra s’ha… Llegeix més»

D’on provenia el peix que es menjava a Ripoll?

Sí! Ho has vist bé!  És Tossa de Mar. (podeu comparar les dues fotos movent la barra central d’un costat a l’altre)
Potser us preguntareu perquè publiquem una foto antiga d’aquesta població costera.  Doncs bé, Tossa de Mar era un dels territoris de domini del Monestir… Llegeix més»

Valoració de la 1a visita virtual a Ripoll

Aquest dilluns hem dut a terme la 1a visita virtual de Ripoll.  Ha estat una activitat molt semblant a la que fem habitualment des del Camp d’Aprenentatge del Ripollès amb els grups d’alumnes dels centres que venen a visitar la capital de comarca, però… Llegeix més»

Inscripció visita virtual a Ripoll

El proper dilluns dia 8 de febrer, de 10h a 11h del matí, ens fa molta il·lusió dur a terme la visita virtual de Ripoll. Aquesta visita serà semblant a l’activitat que duem a terme presencialment amb els centres que fan estada amb nosaltres,… Llegeix més»

Visita virtual a Ripoll medieval

Us presentem una nova eina que anirem explorant a partir d’ara en endavant.  Creiem que pot ser molt útil en l’època que vivim, però també com a part del treball previ o post estada al nostre camp d’aprenentatge.  Per començar, hem creat una imatge de… Llegeix més»

Ideant noves rutes: el Catllar de Ripoll

Aquests dies l’equip del CdA (Núria, Miquel i Raimon) hem fet una ruta per la serra del Catllar, a tocar de Ripoll, per explorar nous itineraris i idear noves activitats de natura, orientació i història per oferir als centres. Hem fet un passeig per la història des del segle XI (monestir de la mare de Déu del Catllar) fins a les modernes antenes de telecomunicacions del segle XXI, passant per torres defensives i masies del 1714. També hem gaudit de diferents tipologies de boscos: pineda, roureda i fageda, i hem gaudit d’unes vistes esplèndides del Pirineu, amb el Puigmal i el Puig de Dòrria nevats.
Ha estat una matinal de fred on la natura ens ha resguardat i ofert els seus tresors.

Kahoot Ripoll

Una altra via per acostar el nostre territori, cultura i història a les aules d’arreu és exprimint les eines digitals que tenim al nostre abast.  En aquest cas hem dissenyat i pensat una activitat que es pot realitzar online de forma ràpida i des de qualsevol dispositiu mòbil.  Aquesta consisteix en un joc de preguntes on l’usuari ha d’escollir entre 4 possibles respostes en un temps determinat.  per jugar-hi només has de clicar a l’enllaç del nostre instagram i decidir un sobrenom.  L’encert o no de la resposta, així com el temps que es triga a respondre determina una puntuació.  Un cop acabat el termini per jugar es mostraran els sobrenoms del participants ordenats de major a menor puntuació.  Esperem que amb iniciatives d’aquest tipus puguem donar a conèixer més si cap el territori que ens envolta, així com el mateix camp d’aprenentatge.

Si vols participar de totes les iniciatives que anirem proposant a partir d’ara, només ens heu de seguir a les xarxes socials @cdaripollès

Article a la revista Auriga

Aquesta setmana ha sortit publicat un article del CdA, escrit per en Raimon Amaro i corregit per en Miquel Sitjar, a la revista Auriga.  Aquesta revista és l’única publicació en català dedicada a la divulgació del món clàssic i del llegat grecoromà a Catalunya. Va publicar el primer número l’any 1991.  A més de la publicació s’encarrega de tasques com catalogar documents o la realització periòdica d’un fòrum per parlar, debatre i reivindicar diferents aspectes relacionats amb el món clàssic a Catalunya.

El nostre article titulat “Llatí amb alumnes de primària per conèixer l’entorn, la llengua i els orígens” comença explicant què és i com treballem en un camp d’aprenentatge.  Continua defensant la idea de la importància de conèixer i entendre el passat per poder interpretar el present i preveure el futur.  I acaba explicant l’experiència d’una nova activitat duta a terme amb els alumnes de primària de l’escola Joan Maragall de Ripoll.  Aquesta activitat se centra en realitzar un joc de pistes repartides per Ripoll per poder pronunciar l’encanteri correcte en llatí.  Aquest encanteri servirà per alliberar un monjo del Monestir de Ripoll d’un tracte que havia fet amb el diable.

L’equip de mestres i professors/es del CdA del Ripollès ens complementem a la perfecció, tant per la diversitat d’especialitats i interessos personals i professionals, com per l’actitud i manera de fer les coses, això fa que ens connectem i creem xarxa amb les diferents disciplines relacionades amb els centres d’interès que treballem des del camp per tal d’optimitzar i fer més eficient la nostra tasca.