Dies de vacances, dies de Nadal.

Avui és un dia assenyalat.  Ho és per diferents motius.  Acaben els dies d’escola d’aquest 2022 per iniciar les vacances d’hivern o de Nadal.  Els alumnes acostumen a estar contents perquè durant uns dies podran dedicar-se exclusivament a allò que els agrada més sense haver de posar-se el despertador cada matí.  Pels docents també és una època de descans i recarrega d’energia per encarar el que podríem dir que és la segona meitat del curs. A més, són dies de trobades familiars i amb amics per poder celebrar dies molt esperats durant l’any.  Aquesta època ens serveix per fer un pas endavant, deixar enrere allò que no ens ha anat bé, corregir i afrontar de nou els reptes iniciats, o afrontar-ne de nous.

També acaba la tardor i comença l’hivern.  Passarem la pàgina dels dies cada vegada més curts i foscos, per encetar-ne una altra que ens explicarà que els dies de mica en mica seran més llargs i clars.  Els animals i plantes saben que el Sol cada vegada tindrà més presència i que la llum cada vegada serà més present.  Això farà reviure a poc a poc tota la natura iniciant un nou cicle de vida altre cop.

Sense buscar-ho, tots estem regits pels grans cicles.  Noves pàgines, noves etapes, nova estació, nou cicle i nova llum.  Un nou any està apunt de començar i com no pot ser d’altra manera des del camp d’aprenentatge del Ripollès l’afrontem amb ganes i il·lusió per viure de la millor manera la singularitat del nostre territori en la segona part del curs.

Així doncs esperem que tothom passi unes bones festes i pugui afrontar el nou any de la millor manera.  Ens retrobem aviat!