Maletes de llibres d’artista: Katsumi Komagata i Bruno Munari

Us presentem aquesta maleta carregada d’art i creativitat, especialment pensada per a nens de 0 a 6 anys. La col·lecció Little Eyes, 10 volums de petit format de l’autor Katsumi Komagata, que permeten fer entrar als nens en el món del llenguatge de les formes, els colors, les textures i els ritmes i els I Prelibri de Bruno Munari, 12 volums fets de diferents materials,  on els infants descobreixen el món dels llibres a partir de les sensacions, emocions i estímuls, apropant la forma de comunicació no textual. Llegeix més»

Materials didàctics per fomentar la coeducació, la perspectiva de gènere, l’educació afectiva i sexual i la igualtat de gènere

El Centre de Recursos Pedagògics del Servei Educatiu Baix Llobregat-6, ha adquirit llibres i materials didàctics per fomentar la coeducació, la perspectiva de gènere, l’educació afectiva i sexual i la igualtat de gènere com a prevenció de la violència masclista per l’import de 3.500€, proporcionats pel Departament d’Educació, provinents del Fondo del Pacto de Estado contra la Violencia de Género, del Ministeri de la Presidència, Relacions amb les Corts i Igualtat.

Els criteris d’adquisició d’aquests materials s’ha fet maldant en arrenglerar-los al màxim amb el programa COEDUCA’T.

A continuació se us ofereix l’accés al fons adquirit, ordenat per tipologies i etapes educatives. Llegeix més»

Programa “Eduquem en família” del Pla d’Entorn de Sant Vicenç dels Horts (Març-Maig del 2020)

Aquest programa, integrat en el conjunt d’activitats del Pla Educatiu d’Entorn de Sant Vicenç dels Horts, compta amb una variada oferta d’activitats adreçades a les famílies dels alumnes, especialment amb mainada integrada en l’etapa d’educació infantil i del cicle inicial de primària.

Les activitats que ara podeu consultar corresponen al període de març al maig del 2020 i, en alguns casos, permeten la participació directa dels alumnes.

Llegeix més»

Coordinació primària i secundària 2019-2020: la recomanació lectora de l’alumnat de sisè dels centres de Sant Vicenç dels Horts

En el marc de la coordinació primària i secundària dels centres públics de Sant Vicenç dels Horts, l’alumnat de sisè de les escoles ens recomanen els llibres que més els han agradat i que són les lectures que fan al llarg del curs.

Institut Gabriela Mistral


Llegeix més»

VII Jocs Florals Escolars de Catalunya (Convocatòria)

El Departament d’Educació convoca els VII Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants de sis a divuit anys. Pel que fa a la categoria del conte il·lustrat està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica. Llegeix més»

Vint-i-sis propostes per a la normalització lingüística a les nostres escoles i instituts

El col·lectiu Docents per la República proposa el document ‘Per a assolir la normalitat lingüística a l’escola catalana‘, que conté vint-i-sis mesures per tal que el català com a llengua comuna i prioritària de l’ensenyament als Països Catalans. Fa poc que el va publicar a les xarxes i aquest cap de setmana l’ha ampliat.

El document conté una anàlisi de la situació de la llengua a tots els nivells de l’ensenyament. Parteix del dret dels ciutadans de tenir una escola en català i remarca les mancances actuals. Després d’explicar l’estat de la situació, els Docents per la República manifesten la necessitat d’un compromís per normalitzar el català en els centres d’ensenyament, proposen un gran pacte per la llengua i exposen vint-i-sis mesures concretes d’actuació. Llegeix més»

Manual per a la transformació digital de l’empleat públic

Les competències que es vinculen al concepte d’empleat públic digital són àmplies i complexes: no només es tracta d’incorporar les tecnologies digitals a les tasques habituals de treball, la seva destresa iel seu ús, sinó que es requereix d’altres competències més vinculades a la presa de decisions, el treball en equip, la col·laboració, la comunicació, la creativitat…

En aquest Manual de transformació digital de l’empleat públic (en la seva primera edició, 2020), una eina que pretén mostrar-te els principals recursos digitals, bones pràctiques, recomanacions i, sobretot, animar a definir els mateixos objectius en el camí personal cap a la transformació digital.

El Manual per a la transformació digital de l’empleat públic pretén ser tant una guia com una eina per a l’empleat públic de l’Administració catalana, en el camí cap a l’adopció d’enfocaments, models i metodologies vinculats a les noves maneres de fer i treballar en l’era digital. Llegeix més»