(En)Raonem en parella. Un programa de tutoria entre iguals elaborat pel GRAI de la UAB (@GraiUab)

Mentre duri el confinament pel coronavirus, el Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals GRAI de la Universitat Autònoma de Barcelona, posa a disposició de la comunitat educativa, especialment de les famílies, els seus programes educatius. Si necessiteu algun suport concret o alguns materials, poseu-vos en contacte amb la Marta Flores (marta.flores@uab.cat)

|Més INFO|

La Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital del Departament d’@Educaciocat us proposa aquest Pla d’acció

L’actual context generat per l’epidèmia de coronavirus SARS-CoV-2 al nostre país i l’adopció de mesures extraordinàries com el tancament de les escoles suposa una oportunitat, alhora que repte, quan es tracta de garantir l’educació per a tots i totes, entesa com un dret fonamental i bàsic. Poder proporcionar als centres educatius els recursos i eines digitals necessàries que puguin donar continuïtat, en termes d’equitat i qualitat, al procés d’aprenentatge de l’alumnat és una prioritat. Llegeix més»

“Avui aprenem”. TV3, a través del Super3, i Catalunya Ràdio col·laboren amb el Departament d’Educació amb propostes d’aprenentatge per als alumnes

L’acord entre TV3 i Catalunya Ràdio amb el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya vol promoure continguts que puguin contribuir a l’aprenentatge dels alumnes a través dels programes del canal Super3 i de diferents espais de Catalunya Ràdio i d’iCat. El canal Super3 continua ampliant així els seus continguts per acompanyar els súpers que aquests dies han de ser a casa. I a banda d’espais de participació com “Explica’ns les coses” de l”InfoK” o les “Superpropostes d’estar per casa”, el Super3 estrenarà el nou format digital “Avui aprenem“, un recull de peces divulgatives sobre diferents àmbits. Llegeix més»

Propostes per fomentar la lectura en temps de confinament

El programa de Biblioteques Escolars #PUNTEDU del Departament d’Educació ha elabora aquest dossier que té per objectiu oferir eines al professorat per poder continuar la tasca de foment del gust per llegir, l’hàbit lector i la millora de la competència lectora a distància Es proposen recursos i activitats que es poden fer de forma senzilla, sense sortir de casa i amb els mitjans a l’abast. Llegeix més»

El “TeleCangur”: Podreu fer problemes de Mates en línia …. i saber immediatament si heu encertat les respostes

 

En aquests dies tan especials que estem vivint, la comissió Cangur de la Societat Catala de Matemàtiques de l’Institut d’Estudis Catalans, vol aportar un petit granet de sorra per oferir alguna activitat que pugui ajudar a nois i noies a passar una estona  buscant el gust a fer matemàtiques, de la millor manera possible: fent problemes.

La col·lecció de problemes d’anys anteriors del Cangur poden ajudar a preparar el Cangur i alhora, i sobre tot, donen idees sempre útils per a un treball matemàtic eficaç.

La presentació del recurs considteix en una aplicació interactiva, que us presentarà els enunciats de 10 en 10  (3 problemes de 3 punts, 4 problemes de 4 punts, 3 problemes de 5 punts) i immediatament que envieu les respostes podreu veure’n l’avaluació.
Llegeix més»

Manual de la UNESCO per a la facilitació de l’aprenentatge flexible durant la interrupció educativa

A partir de l’experiència xinesa d’interrupció dels processos ordinaris d’ensenyament i aprenentatge com a conseqüència de l’epidèmia del COVID-19, la UNESCO ha publicat un manual per aportar recursos als docents que faciitin la flexibilització de l’aprenentatge al llarg del període de confinament. Llegeix més»

Formació extraordinària oberta

Des del Departament d’Educació se us anima a aprofitar aquests dies de confinament per aprofundir en aquells aspectes que tenen a veure amb la vostra pràctica docent i també per prendre part en diferents activitats de formació a distància. Per fer-ho, se us ofereix la proposta formativa creada en el marc d’aquest context extraordinari.

|Accés a la formació extraordinària oberta|