8 de març. Dia Internacional de les Dones

Des del Departament d’Educació impulsem la commemoració del Dia internacional de les dones proposant activitats per visibilitzar i conscienciar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones. Amb aquest objectiu, ens fem nostre el lema de les Nacions Unides per al 8 de març de 2020: Sóc de la generació igualtat: pels drets de les dones, que ens convida a reflexionar i actuar per apoderar les nenes, les noies, les dones i fomentar l’equitat entre tots i totes. Trobareu tota informació clicant aquí.

Llegeix més»

Llibres d’artista: taller al voltant de l’obra de Katsumi Komagata

En el marc de les comunitats de pràctica d’educació infantil i de biblioteques escolars la Desirée Grifé i el Jaume Centelles van oferir un taller de com introduir i treballar els llibres d’artista o llibres objecte a l’aula, a partir de l’obra de l’il·lustrador japonès Katsumi Komagata.

Què ens diu Pascal Humbert sobre els llibres d’artista?

Els llibres d’artista són llibres creats com a obres d’art originals i normalment en edicions limitades.

Obres d’art en forma de llibre, on el llibre només és un suport i en la creació del qual es poden utilitzar infinites tècniques i amb diverses intencions comunicatives. Llegeix més»

La Mostra Internacional FIRE de cinema Gai i Lesbià proposa per primer cop un programa escolar

La Mostra FIRE!! és el primer festival de cinema de temàtica LGBT creat al nostre país, el 1995, pel Casal Lambda de Barcelona.

Aborda la diversitat afectiva en el sentit més ampli a través d’una acurada selecció de llargmetratges, documentals i curtmetratges. Cinema de qualitat, pel·lícules d’autor i enfocament educatiu són els seus principals senyals d’identitat, Sense dubte l’educació és i serà el motor del canvi per a fer possible la societat què volem. En aquest camí nosaltres, a més a més, també anem fent i proposant. Enguany es presenta una nova proposta i també una aposta. Es proposa per primer cop un programa escolar, renovat en termes de materials, formats i convocatòries. Es faran dues sessions matinals amb alumnes de centres educatius.

Llegeix més»

Viatgers i exploradors, #laboratoridelectura

“Viatgers i exploradors” és un laboratori de lectura adreçat a l’alumnat de cicle mitjà i cicle superior d’educació primària on el protagonista és el llibre i les activitats lectores que es deriven de la seva presentació, i s’hi deixa un espai per al joc i… Llegeix més»

El gran circ de la por, #laboratoridelectura

“El gran circ de la por” és un laboratori de lectura adreçat a l’alumnat d’educació infantil i cicle inicial, a través del qual se’l convida a experimentar al voltant de la lectura. Aquest laboratori proposa fer un viatge al voltant de les pors que poden… Llegeix més»

“Dona la nota”. Encara hi som a temps

DONA LA NOTA, encara hi som a temps és una iniciativa que pretén que nens i nenes, nois i noies dels centres educatius de Catalunya prenguin consciència sobre el moment que vivim d’emergència climàtica i ambiental, i participin de forma activa en el seu entorn més proper..

D’una banda, integrant els valors de l’educació per a la sostenibilitat en tots els àmbits de la vida del centre (currículum, gestió, relacions amb l’entorn, etc.). I d’altra, afavorint un espai d’intercanvi d’experiències a disposició dels centres. I emmarcat en tot aquest escenari apareix la iniciativa contra el canvi climàtic, amb el lema “DONA LA NOTA, encara hi som a temps”. El punt de partida és la proposta inicial del Camp d’Aprenentatge Pau Casals, que s’amplia amb la participació d’altres serveis de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital que pren el compromís de liderar aquesta iniciativa, difondre-la, impulsar-la i destinar-hi els recursos necessaris. Llegeix més»

Les matemàtiques són arreu

 

El 26 de novembre de 2019, l’Assemblea General de la UNESCO va aprovar la proclamació del 14 de març com el dia Internacional de les Matemàtiques.

El 14 de març, en anglès 3.14, s’anomena des de fa anys el Dia Pi i ja se celebrava a molts països, com a ocasió per donar visibilitat, difondre i remarcar la importància de les Matemàtiques. La proposta a la UNESCO d’instaurar aquest dia com a Internacional de les Matemàtiques va ser feta per la Unió Matemàtica Internacional, amb el suport de nombroses organitzacions tant internacionals com de diferents països.

Amb la proclamació del Dia Internacional de les Matemàtiques es convida a la comunitat matemàtica, cada 14 de març, a organitzar activitats dirigides tant a estudiants com al públic en general.

Llegeix més»