L’Escola Agustí Barberà va participar al Fòrum d’Educació i Cultura Popular

El passat dissabte 27 de gener de 2018 l’Escola Mestre Agustí Barberà d’Amposta va presentar l’experiència de ‘la Festa del Mercat a la Plaça’ en el marc del congrés ‘Som Cultura Popular’, que es va realitzar a l’entitat Fabra i Coats del barri de Sant Andreu de Barcelona. La bona pràctica va ser seleccionada entre múltiples propostes enviades des de diferents centres educatius de tot Catalunya i presentada pels exalumnes protagonistes de l’activitat: Arnau Fabra Vilar i Víctor Catalan Boix. Va ser ubicada dins l’espai ‘Fòrum d’Educació i Cultura Popular’, tot compartint exposicions en el decurs d’una taula rodona amb 8 centres educatius de la resta del territori.

La pràctica exposada pel centre, en la qual hi pren part tota la comunitat educativa, es basa en l’elaboració del sabó artesanal (fet amb l’oli d’oliva usat que, cada curs, porten desinteressadament les famílies a l’escola) i que posteriorment es posa a la venda a la parada que l’escola instal·la a la Festa del Mercat a la plaça d’Amposta; finalment, els diners recaptats són destinats a col·lectius desafavorits. Al següent enllaç podeu accedir a la descripció de la bona pràctica educativa, per si és del vostre interès.

Fitxa Fòrum Cultura Popular_ESC M. Agustí Barberà

La finalitat d’aquest fòrum era reconèixer l’important paper de la cultura popular en l’àmbit educatiu i fer visibles les experiències, bones pràctiques, recerques, projectes, formacions, etc. que es realitzen arreu de Catalunya. Durant aquests quatre dies, el Fòrum ha estat l’espai de reflexió, debat, d’aprenentatge i d’intercanvi que ha permès centrar criteris i revisar el discurs teòric i les pràctiques sobre la cultura popular a l’educació, posant de relleu aspectes com la interculturalitat, la diversitat religiosa o el gènere.