Xarxa Territorial de Cultura Digital 2022-2023
16/09/22Ahir es va presentar la Xarxa Territorial de Cultura Digital per aquest curs, i les seves 3 subxarxes. Hi va haver un vídeo inicial amb la presentació general i tres vídeos més, un per cadascuna de les subxarxes.
🟣 Presentació Inicial
🟣 Competència digital docent CDD
🟣 Estratègia digital de centre EDC
🟣 Coordinació digital de centre CDC
Obertes les inscripcions al pla de formació 2022-2023 fins el 25 de setembre 2022
12/09/22PFZ 2022-2023 de Servei Educatiu del Baix Llobregat VILes activitats del Pla de Formació de Zona s’adrecen a tot el professorat d’educació infantil, primària, secundària, de formació professional, de persones adultes i d’ensenyaments de règim especial dels centres educatius de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-VI. Llegeix més»
Comiat de l’Institut Torrelles el passat 27 de juny
01/07/22El dia 27 de juny a les 18 h es va celebrar l’acte de comiat de l’Institut de Torrelles a l’Ateneu de Torrelles, en el qual estaven convidats professors del claustre actual i de cursos anteriors, inspectors d’educació i tots els agents socials que han treballat amb el centre (assistents de neteja, dinamitzadors juvenils i casal jove, psicòlegs, EAP, serveis socials, regidors/es i tècnics de l’Ajuntament entre d’altres). Llegeix més»
Dia Internacional del TDAH 13 de juliol a Sant Vicenç dels Horts
29/06/22Celebració del Dia Internacional del TDAH
📅 13 Juliol 2022
⏰ 17,30 a 21,30 h.
🏰 Plaça Narcís Lunes
📌 Sant Vicenç dels Horts
Medi_STEM, una mirada que integra
28/06/22El curs 2017-2018 entra amb força el concepte STEAM al Departament d’Ensenyament que es veu com una oportunitat de poder formar-nos en Coneixement del medi a través de la integració de diferents àrees com són les ciències, la tecnologia, l’enginyeria, les humanitats i les matemàtiques.
En aquest moment neix la possibilitat de generar una formació de formadors que aplegui en el seu si dos grans conceptes:
- La mirada cap al medi des d’una perspectiva global, per analitzar el món que ens envolta i imaginar-nos diferents futurs com valorar problemes socials rellevants interpretant les causes i les conseqüències per a plantejar propostes de futur.
- Treballar el Coneixement del medi des de la integració d’àmbits: plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
El nou currículum. Una oportunitat per aprendre amb sentit: Guia Educació Infantil, Primària i Batxillerat
23/06/22Amb l’ajuda d’aquestes guies podreu fer un recorregut per a conèixer les característiques i les oportunitats de reflexió pedagògica que ens ofereix el nou currículum de:
- Educació Infantil – Guia de l’educació infantil
- Educació Primària– Guia de l’educació bàsica
- Batxillerat – Guia de Batxillerat
Trobareu informació, entre d’altres, sobre:
- Les idees clau del currículum
- L’organització dels aprenentatges
- L’observació del progrés dels infants,
- El seguiment i l’avaluació dels aprenentatges
- Els escenaris, les propostes i les situacions d’aprenentatge.
Premi Escoles Verdes 2022
23/06/22L’objectiu del Premi Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya és reconèixer públicament iniciatives exemplars d’educació per a la sostenibilitat fetes per escoles que tenen el Distintiu d’escola verda.
Premis:
• Categoria 1: en reconeixement a una trajectòria continuada en l’ambientalització integral del centre i en la millora de l’entorn. Dotat amb un import de 3.000€.
• Categoria 2: en reconeixement a una actuació singular, dins o fora del centre educatiu, que reculli el màxim de contextos d’acció que promou el Programa Escoles Verdes. Dotat amb un import de 1.500€. Llegeix més»
L’avaluació final de l’alumnat d’origen estranger
21/06/22En el web d’Alumnat d’Origen Estranger podeu trobar informació en relació amb l’atenció educativa de l’alumnat d’origen estranger, tant aquell alumnat nouvingut que s’atén, per exemple, a les aules d’acollida amb l’objectiu que facin un aprenentatge intensiu de la llengua vehicular; com aquell que necessita suports específics per seguir el currículum un cop ha estat incorporat plenament a l’aula ordinària.
L’objectiu fonamental de qualsevol de les actuacions que es proposa des del web d’Alumnat d’Origen Estranger pretén proporcionar recursos als equips docents pet tal de facilitar que l’alumnat d’origen estranger continuï progressant en el coneixement de la llengua en què es vehiculen els aprenentatges, per tal que les limitacions lingüístiques no siguin una barrera per accedir als continguts de tots els àmbits curriculars. Llegeix més»