#100tífiques
07/02/24Avui dimecres 7 de febrer més de 500 #100tífiques visitaran diferents centres educatius en el marc del dia de la Dona i la nena a la Ciència. Si no teniu científica assignada i voleu participar de l’activitat, us podeu connectar a alguna de les xerrades… Llegeix més»
Missió: compromís amb el món (Laboratori de lectura)
06/02/24Laboratori de lectura per a infants de 5 a 12 anys
Dijous, 22/02/24 a les 18:00 h
Biblioteca Municipal Mestre Martí Tauler (Rubí)
b.rubi.mmt@diba.cat (93 699 84 53 / 93 588 70 00 #6820)
Inscripció prèvia (límit 15 famílies)
Dia Internet Segura: Troba el fake
06/02/24Avui, 6 de febrer, és el Dia de la Internet Segura. La data, que se celebra a diferents països de la Unió Europea, té com a objectiu conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de fer un ús segur d’Internet, especialment entre els infants i joves.
Amb el lema ‘Troba el fake. Vídeos, imatges i àudios no sempre són el que sembla’, des de l’Agència de Ciberseguretat han preparat diversos materials que poden servir de suport per al professorat per fer activitats didàctiques i traslladar el concepte d’hipertrucatge a l’aula.
Us deixem la guia docent deepfake i l’enllaç a d’activitats per primària i per secundària.
IA en educació
05/02/24Let’s Clean Up Europe 2024
02/02/24És una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc. La campanya de l’any 2024, tindrà lloc entre el 10 i el 12 de maig de 2024.
Les inscripcions d’activitats s’obren el 8 de febrer
Seminari en línia: “Situacions d’aprenentatge amb la campanya Let’s Clean Up Europe” (08.02.2024) de presentació de recursos i experiències per dissenyar situacions d’aprenentatge dirigit a tots els centres educatius de Catalunya. Els objectius del seminari són:
- Conèixer experiències que transcendeixen les accions locals i puntuals.
- Mobilitzar la cooperació entre agents per crear aliances i projectes en xarxa.
- Mostrar resultats, ús i la necessitat de tenir dades de qualitat que ens permetin implementar accions correctives.
Registre d’accions al SDR (obert a partir del 8 de febrer)
Ús dels telèfons mòbils als centres educatius
31/01/24Trobareu més informació en aquest enllaç
XI Jocs Florals Escolars de Catalunya
29/01/24El Departament d’Educació convoca els XI Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves.
Podeu trobar tota la informació i les bases de la convocatòria de l’edició d’enguany i de la categoria conte audiovisual a l’enllaç: Informació dels XI Jocs Florals Escolars.
Enllaç al formulari d’inscripció
Calendari de la Fase territorial (Vallès Occidental)
- Del 2 al 24 d’abril lliurament dels treballs seleccionats pel centre (1 per categoria), via formulari, que s’enviarà als centres inscrits el dia 2 d’abril.
- 10-12 de maig, comunicació als centres que tinguin treballs seleccionats, a fi que puguin informar-ne a alumnat, famílies i docents.
- Fins al 20 de maig, els centres amb finalistes podran confirmar l’assistència a l’acte de lliurament de guardons, a sefp_vall.educacio@xtec.cat .
- 24 de maig, de 10,30 a 13 h acte de lliurament de guardons de la final del Vallès Occidental, a l’Auditori del Casal Pere Quart, c. Lacy, Sabadell
Oralitat: encara queden places en aquestes formacions (ELIC)
29/01/24Fins al 2 de febrer encara podeu inscriure-us en aquestes formacions telemàtiques sobre oralitat adreçades a docents d’educació infantil i cicle inicial de primària:
CODI GTAF |
TÍTOL |
DATES |
9002020555 |
9/4/2024 i 7/5/2024 |
|
6099040555 |
Llegir per parlar. L’aprenentatge de la llengua oral a partir dels contes i dels àlbums il·lustrats |
7 sessions del 19/2/2024 al 20/05/2024 |
6110730555 |
Millora de les habilitats narratives orals a educació infantil i cicle inicial |
7 sessions del 15/2/2024 al 5/6/2024 |
9002110555 |
Millora de les habilitats narratives orals a educació infantil i cicle inicial |
7 sessions del 5/2/2024 al 13/5/2024 |
Per a qualsevol consulta o aclariment podeu contactar a competencialing@xtec.cat.
Centres en Dansa per la Inclusió
26/01/24És oberta la convocatòria als centres educatius per participar en el projecte Centres en Dansa per la Inclusió.
El projecte s’adreça a tots els centres d’educació primària i secundària, amb l’objectiu de fomentar la participació activa de tota la comunitat educativa, amb l’alumnat com a protagonista i incloent-hi docents, personal d’administració i serveis, famílies i altres agents de l’entorn.
Per tal de facilitar els processos interns per construir una cultura inclusiva a la comunitat educativa, els centres comptaran amb l’acompanyament pel suport expert de les dinamitzadores d’educació inclusiva (DEI) i dos documents de guia, un d’orientacions generals i un altre de recursos pràctics.
El pla d’acció proposat segueix una implementació estructurada en set fases: compromís, coneixement, autoavaluació, decisió, acció, revisió i difusió. Cada fase està dissenyada per abordar els actors específics de la comunitat educativa, les accions pertinents i els resultats esperats en cada etapa.
Podeu trobar més informació al FAQs de Centres en dansa per la inclusió i al Portal de Centres.
Educació per a la mobilitat segura (internivells)
19/01/24S’inicia la segona edició del curs d’educació per a la mobilitat segura adreçat al professorat de primària i secundària.
La formació és totalment virtual i té una durada de 30 hores formatives que cada persona pot adaptar al seu horari.
Les dates de realització són del 5 de febrer al 31 de maig de 2024 (asíncron a Odissea)
Període d’inscripció de l’1 de gener al 5 de febrer.
Artivisme Obre els ulls
17/01/24Obre els Ulls, és un acció d’artivisme organitzada per edRa (Escola d’Art i Disseny de Rubí), Creart i UNRWA, amb el suport de l’Ajuntament de Rubí. L’objectiu de la proposta és despertar la consciència col·lectiva sobre la crisi humanitària que ha generat la guerra entre… Llegeix més»
Oferta formativa per al suport de la inclusió (2n torn)
12/01/24- 4005210512 Anàlisi de casos i aprofundiment en el TEA: estratègies d’intervenció educativa
- 4005230512 Atenció a l’alumnat amb dificultats de regulació de conducta PRIM
- 4005240512 Atenció a l’alumnat amb dificultats de regulació de conducta SEC
- 4005290512 Eines i recursos per a la gestió de l’enuig PRIM
- 4005190512 Eines i recursos per a la gestió de l’enuig SEC
- 4005220512 Autisme i comunicació: Una mirada des del context
Formació DUA
El pla d’Implementació DUA de la DGEI i s’ofereix per al professorat de totes les especialitats en format telemàtic i sessions síncrones.
Com a NOVETAT s’ofereix el DUA Bàsic en horari de Matí.
Proves CB sisè
10/01/24Tal com preveu la RESOLUCIÓ EDU/3993/2023, de 24 de novembre, els dies 16, 17 i 18 d’abril de 2024 es realitzarà la prova d’avaluació de sisè curs de l’educació primària (DOGC Núm. 9053 – 1.12.2023).
Entre el 8 i el dia 19 de gener, els centres poden accedir a l’aplicació informàtica per a la gestió de la prova on podran realitzar les següents tasques:
- Crear grups i assignar l’alumnat al grup-classe corresponent.
- Comprovar i donar d’alta al RALC l’alumnat del centre que no aparegui al llistat de l’aplicació.
- Indicar l’alumnat que ha de fer la prova de manera diferenciada, segons la normativa de la convocatòria.
- Proposar aplicadors/es, faran la seva tasca en el mateix centre d’origen.
- Proposar correctors/es d’entre els aplicadors/es indicats, es designaran d’entre els docents aplicadors, tenint en compte criteris d’idoneïtat i disponibilitat i farà la correcció en línia des d’una plataforma digital.
- Informar dels dies festius del centre en el període del 8 de març fins al 18 d’abril.
Trobareu informació addicional a Portal de Centres (a partir d’aquesta mateixa setmana) i a l’aplicació informàtica.