17 de març: Dia de la #PoesiaCatalana a Internet

Des de l’any 2011, el 17 de març. coincidint gairebé amb el Dia Mundial de la Poesia (21 de març) es fa una crida a emplenar la xarxa de versos catalans: se celebra el Dia de la poesia catalana a internet, una iniciativa col·laborativa que vol fer visible a la xarxa la qualitat i la vitalitat de la poesia en català, i mostrar com n’és de valorada i estimada per les seves lectores i lectors.

Com participar-hi
  • Twitter utilitzarem l’etiqueta #poesiacatalana.
  • Instagram també utilitzarem l’etiqueta #poesiacatalana.
  • Facebook el punt de trobada serà el mur de l’esdeveniment.
  • A la blogosfera podem publicar una entrada sobre poesia catalana al blog i escampar-la a través d’alguna de les altres xarxes. Si ens n’informeu a lletra@uoc.edu, en farem difusió des dels nostres perfils.

Llegeix més»

Convocatòria pública per a la participació dels centres en programes d’Innovació Pedagògica

Amb l’objectiu de millorar la qualitat i equitat del sistema educatiu català, el Departament d’Educació vol impulsar una innovació pedagògica fonamentada en la recerca educativa i que respongui a l’evolució de la nostra societat. Llegeix més»

Recull de vídeos de les VIII Jornades APS: “Educar per a la transformació social”

Enguany el Centre Promotor d’Aprenentatge-Servei va organitzar les Vuitenes Jornades d’ApS amb el títol APS: educar per a la transformació social que es celebrar els dies 3 i 4 de març en línia.

En primer lloc se us ofereix la taula de diàleg, per seguir amb els vídeos dels diferents tallers presentats.


Llegeix més»

Cicle de teatre i audicions musicals (Sant Vicenç dels Horts) – Curs 2020-2021

En el marc de les accions de dinàmica educativa que promou l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, publicades cada curs al Catàleg d’accions de dinàmica educativa, la Regidoria d’Educació proposa un cicle de teatre i audicions musicals per a que les escoles de la ciutat potenciïn la vessant artística de l’educació. Llegeix més»

Opció de fomentar també la recerca a secundària en Humanitats i Ciències Socials mitjançant el projecte FORCES

El projecte FORCES connecta professorat i investigadors de la UB amb alumnat i tutors de batxillerat per ajudar-los en el seu Treball de recerca.

Com s’ha esdevingut en anteriors edicions, s’observa que hi ha una demanda molt baixa en les propostes d’Humanitats i Ciències Socials. De cara a reforçar l’opció d’estimular la recerca en aquest àmbit, se us proposa la consulta de 70 propostes disponibles.

Trobareu les propostes en el web del projecte FORCES.

“Les escoles lliures de violències” (LELV)

El Pla les escoles lliures de violències és fruit de la voluntat decidida del Departament d’Educació, però no hauria pogut plantejar-se en la seva plenitud sense l’estreta col·laboració d’entitats i associacions dedicades als drets dels infants, al suport a les víctimes de violències o a la formació en la igualtat i l’equitat i contra la discriminació.

Tampoc sense l’empenta dels grups parlamentaris, en Ple i en Comissió. El Pla preveu la revisió de protocols i procediments ja existents, que s’avaluaran i milloraran amb una nova mirada. Inclou, també, noves estratègies formatives i educatives per la igualtat de drets, l’equitat de gènere i el reconeixement de la diversitat —com el programa Coeduca’t i l’educació afectiva i sexual, que ja han començat a implantar-se en aquest curs 2020-2021— i nous recursos en la lluita contra les violències —com la Unitat de Suport a l’Alumnat en Situació de Violència i eines tecnològiques i telemàtiques de denúncia i seguiment. Llegeix més»

VIII Edició dels Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. Per tal d’impulsar la producció de textos escrits en poesia, enguany a cada cicle escolar, es premiarà una producció escrita en poesia i una altra en prosa. La categoria del conte il·lustrat està adreçat a tots els alumnes de primària i als alumnes de primària de les escoles d’educació especial. L’objectiu és promoure la creació literària potenciant el treball interdisciplinari des de l’àmbit lingüístic, l’àmbit digital i l’àmbit artístic. En aquesta categoria s’han d’abordar noves tècniques narratives com el guió, la llengua oral, la banda sonora i la dimensió visual i plàstica. Llegeix més»