Taller de Storytelling

En el marc de les activitats formatives que es realitzen a la demarcació del Servei Educatiu del Baix Llobregat-6, està previst el Taller de Storytelling: Constructing language environments, a càrrec de Meredith Davis.

?   Professorat d’anglès dels centres d’Educació Primària i Secundària.

Dimarts, 29 de maig de 2018. ?

?    SE Baix Llobregat-6

⌚  12,30-14,00 h. (amb possibilitat de romandre fins a les 15,00 h. perquè s’oferirà un refrigeri per dinar gratuïtament que permetrà allargar la conversa amb la conferenciant).

Workshop: Storytelling creates exchange on many different levels; through expression, magination, critical thinking and collaborative learning. This talk will go through various ¨hands on¨ techniques for using storytelling in the classroom. In this integrated approach, the importance of language exchange, oral expression and active communication will all be stressed.
Llegeix més»

Inici de la #rondadellibres 2018: Cervelló, Corbera de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts

Els alumnes de 4t d’educació primària de les escoles de Cervelló (Grup 2), Corbera de Llobregat (Grup 3) i de Sant Vicenç dels Horts (Grup 4) han iniciat a la seva participació a la 7a edició de la Ronda de llibres. Les sessions s’han dut a terme a la les biblioteques públiques de les esmentades poblacions.

Els grups-classe que han participat avui han estat:

Grup 2: Cervelló

Santa Maria de Cervelló A – Escola Nova A
Santa Maria de Cervelló B – Escola Nova B

Han passat a la següent ronda: Escola Nova A i Santa Maria de Cervelló B

Llegeix més»

Carta dels familiars dels professors de l’Institut el Palau de Sant Andreu de la Barca perseguits per l’ #1Oct

A continuació reproduïm literalment la carta que els familiars del professorat que ha estat perseguit per tractar els fets de l’U d’Octubre del 2018 en els seus processos d’ensenyament i aprenentatge.

«A l’Institut El Palau de Sant Andreu de la Barca, el dia 2 d’octubre del 2017, l’endemà del referèndum, es va donar l’opció als alumnes de fer un petit acte al pati (els alumnes d’ESO) o al davant de la porta (els de batxillerat) que consistia en uns minuts de silenci. Els professors van donar llibertat als alumnes per decidir si volien assistir-hi. No és cert que se’ls hi obligués. A les aules, es va permetre de fer un petit debat on els mateixos alumnes podien parlar sobre els fets ocorreguts el dia abans. En cap cas els professors no van imposar la seva opinió. És del tot fals que assenyalessin els alumnes fills de guàrdies civils, que els humiliessin ni que expressessin cap sentiment d’animadversió envers el cos de la Guàrdia Civil.

La reacció dels pares d’alguns alumnes davant el que entenem que és un acte de llibertat d’expressió va ser culpabilitzar i denunciar alguns professors pel delicte d’incitació a l’odi. Els primers professors acusats van repetir reiteradament davant la resta de companys que en cap cas no s’havia fet res que es pogués qualificar en aquests termes. La llista de professors acusats es va anar ampliant, sense causa ni fonament, de dos fins a onze. Per part dels alumnes, del miler d’estudiants que té l’institut, s’han personat com a part acusadora un total de divuit famílies. La resta no participa en l’acusació.

Llegeix més»

El @Cervello_INS guanyador de la #rondadellibres 2018, edició secundària

Les semifinals i la final de l’edició de secundària de la Ronda de llibres 2017-2018 es va fer telemàticament el 17 d’abril. Hi van participar els alumnes de 1r d’ESO dels Instituts de les poblacions de Cervelló, Corbera de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts. Les semifinals les han protagonitzades:

  1. Institut Gabriela Mistral – Institut de Cervelló
  2. Institut Corbera – Institut Can Margarit

Llegeix més»

Inscripcions XVI Jornada anual de la Xarxa de competències bàsiques. 19 de maig de 2018. Cotxeres de Sants (Barcelona)

Des de fa 16 anys, la Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb) aplega docents amb voluntat de repensar els processos d’ensenyament i aprenentatge en els seus centres, per mitjà de processos de formació entre iguals i en xarxa, amb vistes a compartir i a enriquir-se mútuament.

L’objectiu de la jornada de la Xarxa Cb d’enguany és reflexionar sobre el valor i els fruits d’aquesta formació entre iguals i en xarxa, i mostrar algunes de les experiències dels centres al voltant del treball globalitzat o per projectes, concebut com a una eina per aconseguir la millora dels aprenentatges dels alumnes i l’assoliment de competències.

Enguany la xarxa està formada per 450 centres, tant de primària com de secundària, de diferents territoris, i implica uns 6.500 docents. Per a inscripcions i a per a més informació al web

Informe #Eurydice 2018 sobre el desenvolupament professional dels docents a Europa

En un moment en què la importància del professorat és cada cop més evident, quins són els principals reptes de la professió docent relacionats amb l’oferta i la demanda? Com aborden aquests problemes els sistemes educatius? Com es qualifica un professor? Quin suport hi ha disponible una vegada qualificat? Quines són les oportunitats professionals d’aquesta professió?

La visió comparativa de les polítiques nacionals sobre carreres docents a Europa, que abasta 43 sistemes educatius europeus, proporciona una anàlisi de diferents aspectes de la professió docent. L’informe se centra en l’educació primària i la secundària obligatòria.
Llegeix més»

XIV Certamen de Lectura en Veu Alta 2018. Quarts de final

Marcel Gago, de l’Institut de Cervelló

Escoles i instituts d’Abrera, Cervelló, Collbató, El Prat de Llobregat, Esparreguera, Martorell, Molins de Rei, Olesa de Montserrat Pallejà, Sant Esteve Sesrovires, Sant Vicenç dels Horts i Torrelles de Llobregat van participar en els quarts de final del XIV Certamen de Lectura en Veu Alta que se celebrà a l’Auditori del Molí dels Frares de Sant Vicenç dels Horts. Llegeix més»

#JoUsVeig Campanya per sensibilitzar la societat sobre la invisibilitat de l’autisme

Jo Us Veig” és la campanya impulsada des de la Fundació Junts Autisme (Arenys de Mar, Barcelona) per tal de sensibilitzar la societat sobre la invisibilitat de l’autisme -un trastorn que actualment afecta 1 de cada 100 persones a Europa i que va en augment-. Amb aquesta campanya volem apropar aquesta realitat per aconseguir la comprensió de la societat i així garantir la plena inclusió de les persones que tenen aquest trastorn i de les seves famílies.

La campanya es vertebra al voltant d’un espot que vol subratllar que l’autisme no es percep a simple vista i que és necessari que la societat sàpiga detectar-lo per saber actuar en conseqüència, facilitant el dia a dia de tots aquells que hi conviuen Llegeix més»