Inscripcions al Pla de formació 2018-2019

A continuació disposeu d’un enllaç per consultar el catàleg d’activitats formatives de la demarcació del Servei Educatiu Baix Llobregat-6.

En alguns casos, els horaris i calendaris són provisionals i seran confirmats abans de l’inici del procés formatiu.

Per sol·licitar una plaça s’ha de disposar d’usuari i contrasenya XTEC actualitzats. Si s’ha de sol·licitar o es tenen problemes amb l’identificador es pot visitar la pàgina d’atenció a l’usuari/ària. Cal tenir en compte que el mitjà preferent de comunicació és el correu XTEC d’estiu. Llegeix més»

L’Escola La Guàrdia de Sant Vicenç dels Horts s’incorpora a les Aliances Magnet per a l’èxit educatiu

MAGNET es un programa impulsat per la Fundació Jaume Bofill en col∙laboració amb el Departament d’Ensenyament i l’Instititut de Ciències de l’Educació de la UAB  i la Diputació de Barcelona, que té per objectiu acompanyar els centres educatius en el desenvolupament… Llegeix més»

Accions de dinàmica educativa 2018-2019. Sant Vicenç dels Horts

Presentació del catàlegs de les Accions de Dinàmica Educativa que l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, en el marc del Pla Educatiu d’Entorn, ofereix als centres educatius del municipi.

Lloc: Auditori del Molí dels Frares.

Dia: Dijous, 6 de setembre.

Hora: 12:30

Llegeix més»

Directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius (curs 2018-2019)

EL 17 de juliol de 2018 es van publicar les Directrius per a l’organització i la gestió dels serrveis educatius del Departament d’Ensenyament.

Les línies prioritàries d’actuació dels serveis educatius per al curs 2018-2019 es fonamenten en els eixos d’actuació de l’Ofensiva de país a favor de l’èxit escolar. Pla per a la reducció del fracàs escolar a Catalunya 2012-2018. Aquestes línies prioritàries impliquen tots els equips dels serveis educatius, per bé que cadascun n’assumeix algunes específicament. En la majoria de les actuacions que es dinamitzen des dels serveis educatius es poden identificar amb l’impuls de la comissió tècnica i la direcció dels serveis. Les línies prioritàries són les següents:

– Impulsar en els centres el treball competencial, l’orientació educativa i l’avaluació formativa com a eines del procés de personalització de l’aprenentatge.  Llegeix més»

El Parlament atorgarà la Medalla d’Honor a l’Associació de Mestres Rosa Sensat en reconeixement també a la tasca de tots els docents

La Mesa va acordar ahir, a proposta del president, Roger Torrent, atorgar la Medalla d’Honor del Parlament en la categoria d’or a l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Amb aquesta distinció, la Mesa vol fer extensiu el reconeixement de la cambra a tot el col·lectiu de docents per la seva dedicació i perseverança, i també a les famílies i els ciutadans pel seu paper en la transformació de l’escola i la millora de l’educació. L’acord s’ha pres per 5 vots a favor i 2 en contra.

Llegeix més»

El Síndic de Greuges manifesta que a les escoles de Catalunya es garanteix el pluralisme i el no-adoctrinament

El Síndic de Greuges ha fet públic un informe monogràfic en què desgrana la qüestió recentment plantejada sobre un hipotètic adoctrinament al si de l’escola catalana. El document aborda dos aspectes fonamentals: el tractament de la controvèrsia política per part dels centres educatius a partir de les queixes i incidències registrades pel Síndic i pel Ministeri d’Educació arran dels fets de l’1 d’octubre, i també una anàlisi exhaustiva del contingut dels llibres de text, arran d’un informe previ de l’entitat AMES (Acció per a la Millora de l’Ensenyament Secundari), que denunciava l’existència de material suposadament adoctrinador.

L’informe és concloent: més enllà de situacions puntuals que s’han de corregir en el tractament de la situació política per part dels centres escolars, i d’algun detall puntual dels llibres de text que pot induir a l’error, de l’anàlisi duta a terme en cap cas se’n desprèn un adoctrinament sistemàtic de l’alumnat a Catalunya. Llegeix més»

L’educació en temps de la República

La Segona República, proclamada el 14 d’abril de 1931, va establir l’educació com a prioritat. Els nous governants republicans creien fermament que una bona educació escolar asseguraria la permanència de l’ideal republicà, volien que el mestre i el nen fossin els primers ciutadans de la república. Prop de 90 anys més tard, tres testimonis ens expliquen la seva experiència com a alumnes de l’Escola Nova, que estava inspirada en l’activitat a la natura, la formació científica, el treball crític, el laïcisme, la coeducació (escola mixta), la socialització i l’absència de càstigs físics

Llegeix més»