Publicades les Orientacions per a la coordinació digital de centre

En el marc del Pla d’Educació Digital de Catalunya s’han elaborat una sèrie de documents per a donar suport a l’elaboració i integració amb els projectes propis de cada centre educatiu de Estratègia Digital de Centre, un document que recull totes les accions que es realitzen en un centre, i les que es realitzaran a mitjà termini, per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu.

Seguint aquesta darrera diferenciació, amb la finalitat de millorar la competència digital dels centres, s’han publicat un seguit de documents per ajudar amb l’organització dels seus equips docents: Llegeix més»

Premi a propostes sobre agricultura i alimentació ecològica en el context de la Setmana Bio

Aquest premi va ser creat per la Generalitat de Catalunya (Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Departament d’Educació i Departament de Territori i Sostenibilitat) i l’Associació Vida Sana i compta també amb la col·laboració de la XESC (Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya). Actualment el premi forma part de les activitats de la Setmana Bio a l’escola impulsada pel Departament d’Agricultura.

Es poden presentar iniciatives i projectes relacionats amb la producció i l’alimentació ecològiques impulsats per qualsevol centre educatiu i empresa o entitat d’educació ambiental. Tot i que els projectes relacionats amb l’hort escolar, molt arrelats a nombrosos centres, acostumen a ser els més nombrosos, les bases ofereixen moltes altres opcions com: Llegeix més»

II Jornades Sobre Experiències Inclusives Educatives i Socials 30 de juny, 1 i 2 de juliol de 2021

A l’actualitat, davant d’una societat canviant hem de pensar en una formació contínua per als professionals de l’àmbit socioeducatiu, que sigui capaç de revitalitzar la seva pròpia pràctica, basada en la reflexió compartida i contrastada amb evidències d’èxit. Els professionals, amb una clara ideologia de treball dins d’un model escolar i social que camina cap a una societat més justa, democràtica i equitativa, es podran enriquir compartint i dialogant sobre la base de les experiències d’altres professionals.

Aquestes Jornades ens permetran incrementar el coneixement pràctic a través de l’intercanvi de visions i formes de fer, contribuint a l’avanç d’una societat inclusiva mitjançant la promoció del desenvolupament professional.

|Més info i inscripcions|

Reactivar les biblioteques escolars després de la campanya #biblioactivacovid

El programa de Biblioteques escolars de Catalunya proposa un procés de reflexió sobre el paper que hauran de jugar les biblioteques escolars després de tot l’experimentat al llarg de la crisi de la COVID-19 i que s’ha pogut seguir mitjançant l’etiqueta #biblioactivacovid.

La campanya Reiniciat’ (Per una biblioteca escolar activa), us proposa compartir un espai virtual on intercanviar les experiències de reactivació de les biblioteques escolars des de qualssevol dels vessants possibles (#reiniciemBE)

Llegeix més»

‘L’univers divers’, el primer llibre de l’IRBLleida per visibilitzar i conscienciar sobre les malalties minoritàries

L’univers divers’ és el primer llibre editat per l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida Fundació Dr. Pifarré (IRBLleida) per visibilitzar, conscienciar i canviar la mirada davant del món de les malalties minoritàries. Els beneficis obtinguts per la venda del llibre, que ja es pot comprar a les llibreries i també físicament a l’IRBLleida per 10€, es destinaran a la recerca en malalties minoritàries realitzada per personal investigador de l’IRBLleida. Llegeix més»

Cartografia interactiva del cervell humà

 

A través d’una mostra quirúrgica humana del lòbul temporal de l’escorça cerebral, conservada ràpidament, el laboratori bioRxiv va tenyir un volum d’1 mm3 amb metalls pesants, el van incrustar en resina, van tallar més de 5.000 llesques a ∼30 nm i van imaginar aquestes seccions mitjançant un microscopi electrònic d’escombratge de diversos feixos d’alta velocitat. Es van fer servir mètodes computacionals per representar l’estructura tridimensional de 50.000 cèl·lules, centenars de milions de neurites i 130 milions de connexions sinàptiques.

Això va permetre que el volum de microscòpia electrònica d’1,4 petabytes, les cèl·lules segmentades, les parts cel·lulars, els vasos sanguinis, la mielina, les sinapsis inhibidores i excitadores i les 100 cèl·lules revisades manualment estan disponibles per revisar en una interfície gràfica interactiva en línia. Tot i la incompletesa de la segmentació automatitzada causada per errors de divisió i combinació, moltes característiques interessants es fan evidents. Les neurones Glia superen en nombre 2: 1 i els oligodendròcits són el tipus de cèl·lula més comú en el volum. El balanç E: I de les neurones va ser del 69: 31%, igual que la proporció de sinapsis excitadores versus inhibidores del volum. Llegeix més»

Retransmisió de la XVII Gala del Certamen de lectura en veu alta (15 de juny a les 11h)

El Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta és una iniciativa de la Fundació Enciclopèdia Catalana, amb l’objectiu de promocionar la llengua i la cultura catalanes mitjançant un acord de col·laboració amb la Generalitat de Catalunya. Aquest acord neix de l’interès d’ambdues entitats per la promoció de la lectura i estem convençuts que la col·laboració permet que el Certamen segueixi creixent en quantitat i en qualitat.

Avís legal | Sobre el web | ©2024 Generalitat de Catalunya | Fet amb WordPress

Aneu a la barra d'eines