Ludificació educativa: #breakoutedu

Ludificació i aprenentatge: un nou paradigma? Des de fa uns tres anys hi ha una tendència anomenada “ludificació” o “gamificació”, del terme anglès “gamification” (de “game”, joc). Segons la Viquipèdia, Gamificació es defineix com l’ús dels elements i de la mecànica del joc en contextos aliens a aquest.
Segons… Llegeix més»

@KalandrakaEdit edita tres clàssics: Roberto Innocenti, Tomi Ungerer i Janet i Allan Ahlberg

Fidel a la seva tasca, l’editorial Kalandraka ha publicat tres clàssics de l’àlbum il·lustrat. Publica per primer cop en català Rosa Blanca de Roberto Innocenti i Fer amics de Tomi Ungerer i reedita, després de força temps descatalogat, el clàssic de Janet i Allan Ahlberg, Els esquelets divertits.
Llegeix més»

#STEM AMB TU

És una iniciativa ideada per l’Associació de Dones Investigadores i Tecnològiques a Catalunya (AMIT-CAT) que té com a objectiu fomentar les vocacions en ciències, tecnologia, enginyeries i matemàtiques, que integra la dimensió de gènere i que pretén garantir les mateixes oportunitats d’èxit laboral per noies i nois.  Llegeix més»

L’institut de Pallejà celebra el “Dia de la Ciència” amb la conferència «La ciència de la cuina: la química complicada».

Avui s’ha celebrat el cicle de conferències “La ciència en primera persona” en el marc de la “Setmana de la ciència” . A la nostra demarcació, enguany és l’INS de Pallejà el centre on s’ha fet la conferència del Dr. Claudi Mans sobre la taula periòdica i els elements. El Dr. Claudi Mans l’ha emmarcada en la celebració, el 2019, de l’Any Internacional de la Taula Periòdica.

Llegeix més»

L’Escola Nova de Cervelló exposarà una experiència a la XXI Trobada de Presentació d’Experiències d’aplicació de la Pedagogia Sistèmica

L’objectiu d’aquestes trobades organitzades per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, és donar a conèixer experiències d’aplicació de la Pedagogia Sistèmica, que s’estan duent a terme a les diferents etapes i contextos educatius del nostre país, així com des d’altres contexts professionals, com ho és especialment el social, amb la voluntat que totes les persones que estan treballant des d’aquesta perspectiva, trobin un recolzament vivencial a les seves pràctiques pedagògiques i/o d’acompanyament, i que les persones que s’interessen en conèixer aquesta proposta trobin un espai on poder-s’hi posar en contacte.

Llegeix més»