Ludificació educativa: #breakoutedu

Ludificació i aprenentatge: un nou paradigma? Des de fa uns tres anys hi ha una tendència anomenada “ludificació” o “gamificació”, del terme anglès “gamification” (de “game”, joc). Segons la Viquipèdia, Gamificació es defineix com l’ús dels elements i de la mecànica del joc en contextos aliens a aquest.

Segons Oriol Ripoll, la gamificació és fer viure com una experiència de joc una activitat que no ho és. Quan arriba al món educatiu aquesta premissa porta implícita dues conseqüències: per una banda els educadors han de transformar la seva mirada davant les activitats educatives pensant-les en clau d’experiències d’aprenentatge, i per l’altra han de pensar com dissenyen aquestes experiències agafant elements propis dels jocs…  Gamificar “és un procés de transformació educativa a través del qual les experiències d’aprenentatge són viscudes com un joc”.

Un exemple seria el BreakOutEdu que segons Christian negre tracta de dissenyar experiències educatives mitjançant un joc immersiu derivat dels populars Escape Rooms. En aquest cas, en lloc d’haver de sortir d’una habitació tancada, l’objectiu consisteix en obrir una caixa tancada amb candaus. Per aconseguir-ho cal resoldre problemes i enigmes que els proporcionen els diversos codis per anar obrint els candaus. En el seu web podreu trobar una llista de tot el material bàsic del kit per preparar la Caixa Misteriosa, i que podreu demanar en préstec al  Servei Educatiu del Baix Llobregat-6, si us cal. 

La guia amb experiències, vídeos, jocs, eines i recursos del #BreakOut i EscapeRoom aquí. 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>