Beques i Ajuts
Formacions juliol
ACTUALITZAT: Robòtica, Panells
ACTUALITZAT: Robòtica, Panells
La Segona Guerra Mundial va ser un dels esdeveniments més tràgics del món contemporani i les generacions que van viure aquesta època són testimonis de les greus conseqüències socials d’una guerra d’aquesta dimensió. «Mayo de 1940» recupera part d’aquests testimonis per narrar una història tràgica… Llegeix més»
«Mou-te i veuràs» és el nom que reben les jornades d’educació física que anualment organitza l’Institut Guttmann i que tenen com a objectiu principal que els alumnes que hi participin gaudeixin plegats d’un dia amb esperit inclusiu on l’eina clau és la cooperació.
Aquestes jornades parteixen de la premisa bàsica que l’educació física té un paper socialitzador fonamental com a espai d’acollida i d’igualtat d’oportunitats.
El disseny de les jornades pretén que tot l’alumnat pugui participar i gaudir de la pràctica de l’activitat física en el seu entorn més immediat creant uns camins de coneixement, d’intercanvi, d’aprenentatge que afavoreixin la inclusió de l’infant amb diversitat funcional a totes les activitats físiques de l’escola. Llegeix més»
Growink és un bolígraf ideat per 5 estudiants de secundària de Barcelona amb l’objectiu de lluitar contra la desforestació del planeta. És biodegradable i inclou una llavor perquè es pugui plantar quan ja no sigui útil per escriure.
“Riure amb el bullying et converteix en còmplice”. Agafant aquesta realitat, la fundació ANAR d’Ajuda a Nens i Adolescents ha tret a la llum un programa de sensibilització que pretén conscienciar la ciutadania que tant si callen com si riuen, són còmplices de l’assetjament escolar. Llegeix més»
El divendres 15 d’abril de 2016 s’han celebrat les semifinals i la final de secundària de la Ronda de llibres amb la participació dels alumnes de 1r d’ESO de l’Institut de Cervelló, l’Institut de Corbera, l’Institut Can Margarit (Corbera de Llobregat) i Institut Gabriela Mistral (Sant Vicenç dels Horts).
Al llarg del curs els alumnes participants han llegit les obres següents:
Wonder, Gent de mar, Les bruixes, Serena, Historia de una gaviota y el gato que la enseñó a volar, Las lágrimas de Shiva, Arrugas i Relatos de monstruos
Sobre aquestes obres s’han formulat un seguit de preguntes que cada grup d’alumnes, de manera conjunta havien de respondre.
Llegeix més»
La Comunitat de Pràctica de Biblioteques Escolars del Servei Educatiu Baix Llobregat-6 us presenta, un Sant Jordi més, una guia de lectures recomanades per als infants de les escoles de Cervelló, Corbera de Llobregat, La Palma de Cervelló, Pallejà, Sant Vicenç dels Horts, Torrelles… Llegeix més»
En el marc del projecte de lectura que es du a terme a les escoles de Sant Vicenç dels Horts, Eulàlia Canal, l’autora del llibre “Un petó de mandarina” que llegeixen tots els alumnes de cinquè d’educació primària, ha visitat les escoles Mare de… Llegeix més»
El Manifest de la UNESCO sobre la biblioteca pública diu: els serveis de la biblioteca pública es fonamenten en la igualtat d’accés per a tothom, sense tenir en compte l’edat, la raça, el sexe, la religió, la nacionalitat o la classe social. Cal oferir… Llegeix més»