Manifest 2018 de @desmilitaritzem: Espais educatius lliures d’exèrcits i d’armes
06/03/18Un any més, l’exèrcit torna a ser present al Saló de l’Ensenyament de Barcelona i, com cada any des de 2008, la Campanya Desmilitaritzem l’Educació també hi serem per defensar una educació basada en el foment de la cultura de pau, el diàleg, la convivència i l’antimilitarisme.
La Campanya representa la confluència de les entitats i les organitzacions que aspiren a assolir un món on la despesa militar es destini a despesa social, on s’eduqui per generar pensament crític envers el sistema actual, un dels aspectes més sagnant del qual és la guerra, la destrucció, el patiment i la mort. És per això que avui tornem a ser aquí per manifestar el nostre rebuig a la campanya de propaganda i reclutament de l’exèrcit al Saló de l’Ensenyament.
Breu mostra d’una fase del Projecte “Museu de la Prehistòria” de l’INS Frederic Mompou
02/03/18En el marc de la Xarxa de Competències Bàsiques, l’INS Frederic Mompou de Sant Vicenç dels Horts mostra un exemple de la Implementació del Projecte Pintura. Cacera. Supervivència: El Museu de la Prehistòria de l’alumnat de 1r d’ESO
Competència digital docent del professorat de Catalunya
02/03/18Aquesta publicació presenta el marc que defineix i identifica les competències digitals que han de tenir els professors de Catalunya de l’àmbit no universitari, i que en possibilita l’adquisició i l’acreditació. És fruit del Projecte interdepartamental de competència digital docent, ratificat mitjançant la Resolució ENS/1356/2016, de 23 de maig (DOGC núm. 7133).
La confiança dels docents en el sistema educatiu. Per l’educació responc. #Edubaròmetre
01/03/18Per l’educació responc, és la primera enquesta que pregunta a famílies i docents sobre les seves necessitats, expectatives i visions sobre l’educació dels seus fills i filles, dels seus alumnes, del seu centre i sobre com ha de ser l’educació del país. En el moment actual de canvis en l’educació, cal obrir i ampliar el debat, incorporant la pluralitat i riquesa de visions dels principals actors educatius.
Per què fer una enquesta a docents i famílies? Estem vivint moments de canvi en educació…. Llegeix més»
Què ens fa humans? Un programa alternatiu de ciències socials
28/02/18Aquest treball va ser guardonat amb el Premi Marta Mata de Pedagogia 2015. Els autors són Carles Anguera, Pilar Benejam, Dolors Bosch, Roser Canals, Carles Garcia i Neus González-Monfort que integren el Grup de Recerca i Innovació en el Currículum de Ciències Socials (GRICCSO).
Ofereixen en aquest llibre una programació “alternativa” al currículum oficial de l’àrea de ciències socials per a l’ESO. Tracta d’ajudar a comprendre i a interpretar els grans problemes de la humanitat. Llegeix més»
Dóna la Nota
23/02/18Segona edició de l’@edubarometre de “Per l’educació responc”
23/02/18El proper dia 1 de març llancem la 2a edició de l’Edubaròmetre de Per l’educació responc, l’enquesta que vol saber com viuen l’escola pares, mares i mestres perquè es tingui en compte a l’hora d’afrontar els nous reptes educatius en un moment de canvis com l’actual. Llegeix més»
TREVA Una manera de viure l’escola
20/02/18L’Escola Nova de Cervelló comparteix la seva experiència com a centre TREVA a la Jornada XicBaix
Dilluns 19 de febrer a la tarda l’Escola Nova va compartir l’experiència del TREVA en el Projecte XicBaix amb d’altres mestres. Mes informació al web
Presentació dintre de l’espai XICBAIX de «TREVA, una manera de viure a l’escola. Tècniques de Relaxació Vivencials a l´Aula»a l’@Escolanova #xicbaix pic.twitter.com/BswHu6oER9
— reporteducació ?️ (@reporteducacio) 19 de febrer de 2018