![Beques i Ajuts=](https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/wp-content/uploads/usu778/2023/06/beques-300x291-1.jpg)
Beques i Ajuts
![Formacions Dotacions=](https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/wp-content/uploads/usu778/2024/02/FORMACIONS.jpg)
Formacions juliol
ACTUALITZAT: Robòtica, Panells
![Flip-card3=](https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/wp-content/uploads/usu778/2024/02/Avaluacio-fi-etapa.jpg)
Avaluació Final d’Etapa
![Pla Formació Zona=](https://serveiseducatius.xtec.cat/baixllobregat6/wp-content/uploads/usu778/2024/04/FC-PFZ.png)
ACTUALITZAT: Robòtica, Panells
Que per què és bo que els infants i joves llegeixin ❓❓
➡Perquè els hi vagin millor els estudis.
➡Per potenciar la imaginació i la creativitat.
➡Per facilitar la concentració.
➡…
Ja ho potencies prou?
Descobreix-ho! https://t.co/Wz25Dw36go#PerLeducacioResponc pic.twitter.com/QB411Y1oqU— Edubarometre (@edubarometre) 3 d’octubre de 2018
El decàleg d’escriptura s’adreça, alhora, a docents i centres, amb la voluntat de divulgar, remarcar o fixar deu aspectes clau de la didàctica de l’escriptura. S’ha editat un únic decàleg per al segon cicle d’educació infantil, l’educació primària i l’educació secundària obligatòria. Acompanyen el decàleg unes orientacions en les quals el professorat pot trobar concrecions per a cadascuna de les sentències, tenint en compte la idiosincràsia de l’ensenyament i aprenentatge de l’escriptura tant al segon cicle d’educació infantil i cicle inicial de primària, al cicle mitjà i superior de primària com a l’educació secundària obligatòria. En aquestes orientacions també es proposa un seguit d’activitats perquè l’equip docent de cada centre pugui apropiar-se el contingut del decàleg d’una forma col·laborativa.
Augmenta l’alumnat al Baix Llobregat (+0,7%). Tot i amb això, per sisè any consecutiu disminueix el nombre d’infants matriculats en educació infantil. La comarca registra 509 infants menys matriculats en educació infantil (0 a 5 anys). Per vuitè any consecutiu, l’alumnat matriculat en cicles formatius… Llegeix més»
Els materials educatius “A l’escola, fora de perill. Aprenent en entorns protectors” contribueixen a abordar a les escoles la violència mitjançant l’educació en la pau, la no-violència i el bon tracte. L’educació, particularment quan té un enfocament de drets d’infància, valors i ciutadania global, ens permet entendre els conflictes: la seva naturalesa, la seva evolució i les estratègies de resolució associades. També contribueix a comprendre més bé les emocions humanes, les expectatives, les relacions de poder i altres elements de les nostres relacions personals i socials. El desenvolupament d’aquestes competències és clau al segle XXI. Llegeix més»
La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiants de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat.
L’objectiu de la Lliga és fomentar l’ús… Llegeix més»
La Setmana Bio a l’escola és l’apartat de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica dedicat a la comunitat educativa. El seu objectiu és donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com… Llegeix més»
Noves jornades per a reflexionar i fer-nos preguntes sobre què i qui educa avui? Com són els diferents agents educatius que col·laboren o intervenen en l’educació dels infants? Parlem un mateix llenguatge encara que els objectius siguin diversos? Com s’acompanya a les famílies? Què podem aprendre els uns dels altres? Com són les relacions de col·laboració i d’intercanvi que existeixen en alguns territoris? Com podem anar avançant en el camí de cooperació i treball en xarxa?
Per educar avui hi cal tothom.
La Universitat de Manresa fa unes propostes de formació per Educació Infantil.
Grups de treball: La vida quotidiana a les escoles bressol; Neuroeducació.
Cursos: Dissabte de ciència; Lab 0-6, un espai de ciència per a infants que investiguen; Acompanyament per escoles amb interès per muntar un espai de ciència; Espacios de ciencia de libre elección.