Maleta Leonardome

En què consisteix?

La caixa Leonardome conté 250 peces de fusta ecològicament sostenible i una guia pedagògica que inclou les instruccions per a muntar cúpules amb la metodologia i les possibilitats del recurs.
Mitjançant aquestes peces de fusta dissenyades especialment, es poden construir estructures d’uns 4 metres de diàmetre sense cap element d’unió.

El principi de Leonardome és l’acoblament tridimensional d’elements (peces de fusta) que es donen suport mútuament. A partir de diferents patrons geomètrics es poden aixecar estructures que no necessiten cap element d’unió. Més informació

Normes d’ús
  • És responsabilitat de l’usuari assegurar-se del correcte funcionament del material, a l’inici de la reserva.
  • Qualsevol pèrdua o desperfecte del material serà responsabilitat del centre educatiu, que haurà de reposar-lo.
  • Cal comunicar qualsevol incidència que es produeixi durant la utilització del recurs.

També compteu amb el   kit de cúpules de sobretaula per complimentar el treball d’aula⇒

 

Condicions del Préstec

Durada: 2 setmanes aproximadament.

Per altres períodes de préstec, consulteu a e3990102@xtec.cat

Recollida i retorn del préstec: de dilluns a divendres d’11:00h a 14:00h i de 16:00h a 18:00h

Per saber-ne més

Què és Leonardome?

Leonardome és un nou recurs pedagògic innovador que consisteix a aprendre, jugar i interactuar a partir de les cúpules ideades per Leonardo da Vinci.
Impulsat pel Museu de les Matemàtiques de Catalunya (MMACA), el recurs és un repte sorprenent i divertit pensat per a centres educatius de primària i secundària. Amb Leonardome també es desenvolupen les competències bàsiques d’aprenentatge.

Aplicacions pedagògiques

Leonardome és un repte, un joc, una activitat multidisciplinar i lúdica on convergeixen coneixement, experimentació i treball en equip que permet treballar a classe àrees de coneixement transversals:

  • Matemàtiques. Desenvolupem la capacitat de raonament i la facultat d’abstracció. Descrivim relacions espacials i apliquem transformacions geomètriques. Utilitzem la visualització i els models geomètrics per resoldre problemes.
  • Tecnologia. La cúpula és una estructura estable i de suport. Contempla les lleis bàsiques de l’estàtica i la resistència dels materials.
  • Història. Es basa en el ‘Codex Atlanticus’ de Leonardo da Vinci. Ensenya a apreciar les diferents produccions artístiques i contextualitzar-les en cada moment històric.
  • Art. Descobrirem Leonardo com a artista del Renaixement. La cúpula forma part d’edificis al llarg de tota la història de l’art. Els patrons geomètrics han inspirat artistes contemporanis com Rinus Roefols i Buckminster Fuller.

Podeu consultar la pàgina Leonardome i Museu de Matemàtiques de Catalunya


Col·laborador del recurs Fundació Privada Reddis