Maleta de la Pau

El Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau, fou fundat l’any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d’Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalment.

Es celebra a escoles de tot el món el dia 30 de gener (dia que també commemora l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi). Des del Departament podeu consultar els actes i celebracions escolars al següent

calendari

Pau, Justícia i Institucions Sòlides, els ODS i la seva vinculació al nou currículum.

L’Agenda 2030 és el nou full de ruta global per avançar vers el desenvolupament sostenible. Aprovada per Nacions Unides el 2015, inclou 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a assolir el 2030. Els ODS cobreixen la dimensió social, econòmica i ambiental de la sostenibilitat i aborden cinc grans àmbits: planeta, persones, prosperitat, pau i aliances.

Objectiu 16. Promoure societats pacífiques i inclusives per tal d’aconseguir un desenvolupament sostenible, proporcionar accés a la justícia per a totes les persones i desenvolupar institucions eficaces, responsables i inclusives a tots els nivells

Pau, justícia i institucions sòlides

L’ODS 16 remarca que el benestar de les persones, la prosperitat de les societats, l’equitat de la ciutadania i el desenvolupament sostenible només es poden assolir en un marc de pau i de respecte als drets fonamentals. Una fita clau és reduir la incidència dels delictes i dels actes violents de qualsevol tipus, erradicant completament els que afectin els infants. Això passa per intensificar la lluita contra el crim, especialment el terrorisme i la delinqüència organitzada que trafica amb armes, diners i persones.

Aquest ODS també ens diu que s’ha d’aprofundir en l’enfortiment de les institucions públiques: han de ser eficaces, responsables i transparents, plenament compromeses amb la lluita contra la corrupció i afavoridores d’una democràcia inclusiva, participativa i representativa. Aquestes institucions han de protegir les llibertats fonamentals i garantir un accés universal a la justícia, en condicions d’igualtat.

Per aquest motiu, des del CRP us volem oferir el recurs de:

La Maleta de la Pau.

Aquest recurs, és un conjunt de lectures amb les que tractar el conflicte, un fet tan quotidià a la vida de les persones i que es pot presentar en diferents contextos, i que molt sovint és tan difícil d’abordar des d’una perspectiva emocional i/o racional.

A través d’aquestes propostes, pretenem facilitar eines per la resolució assertiva dels problemes i de noves estratègies on les emocions i els sentiments positius cap els altres tinguin cabuda.

Condicions del préstec

Durada: 2 setmanes aproximadament

Per altres períodes de préstec, consulteu a e3990102@xtec.cat

Recollida i retorn del préstec: de dilluns a divendres d’11:00h a 14:00h i de 16:00h a 18:00h

Normes d’ús:

És responsabilitat de l’usuari assegurar-se del contingut material i bon estat dels llibres de la maleta a l’inici de la reserva.
Qualsevol pèrdua o desperfecte del material serà responsabilitat del centre educatiu, que haurà de reposar-ho.
Cal comunicar qualsevol incidència que es produeixi durant el seu ús.

Més propostes didàctiques per treballar el dia Escolar de la No-violència i la Pau: