Kit Correcull

Des de l’Agència de Residus de Catalunya amb el suport del Departament d’Educació, s’ha creat el Kit Correcull, un recurs per als centres educatius que volen participar en les campanyes de recollides de residus en espais naturals, promovent serveis comunitaris i projectes d’aprenentatge més vivencials, com és la Campanya Europea Let’s Clean Up Europe! coordinada per l’ARC i el projecte Correcull.

Al CRP hem rebut un Kit Correcull per a la recollida de residus, que es podrà demanar en préstec durant tot el curs. Per fer-ne la sol·licitud podeu utilitzar el formulari de préstec. Adreçat a l’alumnat de Secundària.

Tot el material del Kit Correcull, es troba en un contenidor de 90 L amb rodes, que pesa 15 kg i té unes dimensions de 40 x 40 x 90 cm:

LLISTAT DE MATERIAL
Quantitat Element

Sacs grans per indicar tipologia de residu

Pinces de recollida de residus

carpeta transparent amb 4 pòsters informatius

Retolador no permanent

Parells de guants (15 Talla S i 10 Talla L)

Bosses individuals transparents (25) o nansa (20)

Balança 30 o 150 kg

Banderola reutilitzable resultats aconseguits

Com podem utilitzar el material?

Formant part de la campanya Let’s Clean Up Europe. L’escola s’inscriu a la campanya mitjançant enllaç SDR. Hi ha formacions virtuals disponibles al web.

Com organitzar una acció de neteja: Es disposa del Manual de com organitzar una acció de neteja i la guia metodològica vinculada al servei comunitari.
Les escoles tenen 3 formes de participar:

Un cop finalitzada, l’escola retorna el kit net al CRP i enviar una imatge de la fitxa de resultats a traves del formulari de valoració del SDR o al correu setmanaprevencio.arc@gencat.cat

Aquest kit bé acompanyat de diferents recursos didàctics per treballar a l’aula que podeu trobar en els següents enllaços.

1. Servei comunitari
2. Correcull
3. BioLectures

Calendari de préstec

Podeu consultar la confirmació de la sol·licitud al calendari Préstec kit Correcull

Condicions del préstec

Durada: 20 dies aproximadament
Recollida i retorn del préstec: de dilluns a divendres d’11h a 14h i de 16h a 18h
(dins del període del préstec sol·licitat).

Normes d’ús
  • És responsabilitat de l’usuari assegurar-se del correcte funcionament del material, a l’inici de la reserva.
  • Qualsevol pèrdua o desperfecte del material serà responsabilitat del centre educatiu, que haurà de reposar-lo.
  • Cal comunicar qualsevol incidència que es produeixi durant el seu ús.