Biblioteques escolars

El Programa biblioteca escolar “puntedu” s’inicia el curs 2004-2005 dins del marc dels Programes d’Innovació Educativa amb l’objectiu de potenciar la biblioteca escolar dels centres educatius de Catalunya.

Els objectius inicials del Programa, tot i que encara són vigents, s’han anat adequant a l’actualitat, marcada per l’inici de l’era digital. En el moment de transformació educativa actual es vol iniciar un procés col·lectiu de reflexió i d’intercanvi al voltant de la biblioteca escolar, tot fent emergir bons models de biblioteques de centres educatius que donin resposta a les necessitats del segle XXI.

Enllaços d’interès:

Actuacions entorn les Biblioteques Escolars curs 2023/2024

L’equip de Portals Educatius de l’Àrea de Cultura digital ha elaborat l’interactiu “La Bibliotecapp. Aventures literàries a un clic” per promoure el foment de la lectura.

A la Bibliotecapp l’alumnat (l’interactiu està orientat a l’alumnat de secundària obligatòria i també per als dos últims cursos de primària) podrà gaudir de 8 aventures literàries diferents.

Totes les aventures estan estructurades en 3 apartats.

En el primer apartat, que té el nom d’”Abans de la lectura”, trobarà un exercici autocorrectiu que l’ajudarà a comprendre millor el text que llegirà després.

Després de resoldre l’exercici, trobarà la lectura, que va acompanyada d’un àudio perquè també la pugui escoltar.

Finalment, a l’apartat “Després de la lectura” caldrà que resolgui quatre exercicis autocorrectius per practicar algunes qüestions ortogràfiques i gramaticals relacionades amb el text de la lectura.

Actuacions entorn les Biblioteques Escolars curs 2022/2023

simbol-tic

Tallers “El Gust per la Lectura”
simbol-tic
7020011702 C 2022-2023 Cocreació de projectes literaris (20h)

Seminari. CRP del Baix Camp (Reus). Del dijous 20/10/2022 al 15/6/2023 de 18:00h a 20:00h
En aquest grup treballarem de manera col·laborativa per tal que la biblioteca i la literatura esdevinguin una eina educativa més dins la vida del centre a partir de la suma dels diferents projectes que es desenvolupen al llarg del curs ( Big Draw, Sant Jordi, Poetry Slam…)

7021921702 C Club de lectura per professorat de Secundària (20h)

Aquesta activitat té com a objectiu fer recomanacions actualitzades de lectures per treballar a l’aula.
Les dates i l’horari són provisionals.

Aquestes dues primeres activitats aniran a càrrec de Santiago Jiménez Ferreiro, expert en novetats literàries infantils i juvenils.

simbol-tic

7021931702 C Poetry Slam per professorat (5h)

Els conceptes d’slam poetry o slam es refereixen a l’escenificació de poesia realitzada pel mateix autor d’un text davant del públic. La unió del text amb la seva presentació artística caracteritzen aquest nou gènere literari.
Farem un tast per tal d’iniciar-nos en la seva aplicació a l’aula.
Les dates i l’horari són provisionals.

Aquesta activitat anirà a càrrec de Salvador Solé, poeta i autor, pioner en la creació d’aquest gènere literari.

Jornades SEIEM? 2021-2022

Continguts de les jornades SEIEM d’altres edicions:

En aquest enllaç podreu veure i descarregar-vos la documentació de la Jornada Seiem connectats-JEP 2020 del passat 9 d’octubre.

Enllaços d’interès:

Biblioteques Municipals de Reus