L’aventura de FER

Escut Futurs Emprenedors Rurals.Aquest un projecte d’emprenedoria dirigit a 5è i 6è de primària per a escoles ubicades en zones rurals, però que pot treballar-se a qualsevol centre educatiu que tingui ganes d’ engrescar els seus alumnes com a futurs emprenedors.

FER, una abella creativa i emprenedora, és la protagonista d’aquesta aventura.
Amb l’ajuda de la seva àvia, la senyora Remei (una abella reina amb molta experiència), i els seus companys Zanga, Work i Labora, haurà de buscar solucions per fer més viable el rusc.

Un projecte de cooperació Ensenyant a emprendre a les escoles rurals

FER.Cat pretén despertar el talent emprenedor, la creativitat i la curiositat per les oportunitats que genera el món rural als alumnes de primària, per tal de

contribuir en un futur a afrontar dos dels reptes del món rural: evitar el despoblament i afavorir la diversificació econòmica. FER.Cat és un projecte de cooperació interterritorial, coordinat pel Consorci Grup d’Acció Local Noguera Segrià Nord i impulsat conjuntament per altres Grups d’Acció Local de Catalunya.
FER.Cat està finançat pel Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat de Catalunya i pel Fons Europeu Agrícola de Desenvolupament Rural.
FER.Cat parteix d’un projecte de cooperació interterritorial amb GALs espanyols, durant el període 2007-2013 (http://www.futurosemprendedores.com).

EL PROJECTE FER.cat té com a objectius específics:

FER CASA.png

• Despertar el talent emprenedor entre els més joves mentre s’estan formant en l’entorn rural; treballar la seva creativitat i la seva capacitat d’innovar, fomentar la confiança en ells mateixos, el pensament crític i la capacitat de resoldre problemes concrets.
          • Facilitar que aprenguin a cercar oportunitats i aprofitar els recursos que els ofereix el món rural; donar a conèixer les empreses i les oportunitats del territori.
          • Difondre la cultura emprenedora als centres educatius; incorporar els valors relacionats amb l’emprenedoria als centres de primària, relacionar-los amb matèries curriculars existents, com matemàtiques, plàstica, llengua, etc.; a la vegada que s’implica la comunitat educativa en la transmissió de la cultura emprenedora, més enllà d’explicar com funciona una empresa.
          • Fomentar el treball en equip, el debat i les relacions entre l’alumnat.
          • Introduir de forma bàsica la cultura financera a les escoles.

Més informació del projecte FER

MÉS RECURSOS….

El mapa BEE Bot FER

mapabeebot.PNG

QUIN MATERIAL COMPLEMENTARI ES NECESSITA PER TREBALLAR-LO?

• Robot Bee Bot (no disponible al CRP)
  • Mapa ( 2,60 x 2,60 m)
  • Tauleta tàctil/ Ordinador (kits de tauletes en préstec)
  • Bloc 3: “Històries d’Empreses de la Catalunya Rural (disponible a www.futursemprenedors.cat)
  • Instruccions (adjuntes amb el mapa)

**Per dur a terme l’activitat, no és necessari executar el projecte FER a l’aula però sí que és recomanable.

Condicions del préstec

Durada: El projecte L’Aventura de Fer té una durada de préstec recomanada de 2 trimestres escolars  (consultar web del projecte)

El mapa BeeBot FER  es recomana un préstec de 2 setmanes aproximadament

Per altres períodes de préstec, consulteu a e3990102@xtec.cat

Recollida i retorn del préstec: de dilluns a divendres d’11:00h a 14:00h i de 16:00h a 18:00h

Normes d’ús:

És responsabilitat de l’usuari assegurar-se del correcte funcionament del material, a l’inici de la reserva.
Qualsevol pèrdua o desperfecte del material serà responsabilitat del centre educatiu, que haurà de reposar-ho.
Cal comunicar qualsevol incidència que es produeixi durant el seu ús.

Per saber-ne més….