Maleta Dan dan dansa

Des del CRP del Baix Camp es connecta la formació Tots Dansen amb les metodologies i pràctiques del projecte Dan dan dansa.

Què és el projecte Dan dan dansa?

La Maleta Dan Dan Dansa té com a primer objectiu oferir materials i metodologies diverses per treballar la dansa a l’escola. Un bon ensenyament de la dansa és molt important i per això oferim  a tots aquells centres educatius animats per introduir a l’aula el gaudi i el treball del cos i el moviment la possibilitat de sol·licitar aquest material . El projecte pretén començar a crear, amb la col·laboració del Mercat de les Flors i les escoles de Catalunya, tallers o cursos introductoris per a conèixer i participar del procés i treball d’aquest recurs didàctic.

Aplicacions pedagògiques

El recurs de la Maleta Didàctica – Dan Dan Dansa, la qual s’estructura en blocs de treball i des dels paràmetres universals i codis del llenguatge de la dansa i el moviment: sobre el Cos, sobre l’Espai, i sobre la Composició. Es treballa a partir de la proposta d’activitats, des de llocs amables per al mestre. Durant els últims anys ha viatjat per escoles de tot Catalunya. És una caixa d’eines per a viure la dansa a l’escola des d’un àmbit no professionalitzador. En cert sentit, per les matèries que aborda i la metodologia que proposem amb ella, ens identifica en tant que resumeix les nostres línies de treball, així com els valors educatius de la dansa que volem transmetre des del Mercat de les Flors.

CaixaEscena ens ha proposat poder aportar el contingut i la metodologia de la Maleta Didàctica – Dan Dan Dansa a la seva plataforma on-line. Una i altra entitat compartim unes mateixes voluntats en la creació de models i recursos per a l’acompanyament a mestres i professors a l’entorn del coneixement i la pràctica de les arts escèniques a l’escola. Amb aquesta premissa ens hem aliat i hem treballant intensament en el projecte de transformació digital de la Maleta Didàctica original del Mercat de les Flors per a la plataforma on-line CaixaEscena.

A partir de les eines digitalitzades que trobem a la Maleta Didàctica – Dan Dan Dansa, volem donar accés i convidar  a qualsevol docent i alumne a introduir en el seu context la dansa a l’aula amb materials i eines de divers format: des de programes interactius, vídeos, tutorials, materials visuals i plàstic, guies pedagògiques pel docent amb referències específiques al currículum competencial.

Registra’t a CaixaEscena i accedeix a totes les activitats.

Col·laborador del recurs Mercat de les Flors (versió online)