Projecte TED Ed Club

Projecte educatiu TED Ed Club es fonamenta en el lema ideas worth spreading; o sigui, idees que valen la pena difondre!

Què és TED Ed Club ?

És un projecte internacional que dóna suport als estudiants en el descobriment, l’exploració i la presentació de les seves idees.

Els participants al projecte obtenen material curricular flexible amb orientacions per elaborar la seva presentació TED-Ed; així com oportunitats per connectar amb una xarxa mundial de joves apassionats per les idees que val la pena compartir.

Quin és l’objectiu general del Projecte?

Impulsar la creativitat de les generacions més joves de tot el món organitzant Clubs de discussió, generació i comunicació d’idees innovadores per a la revolució del coneixement.

Qui pot participar?

Estudiants d’entre 8 i 18 anys de centres educatius de tot el món.

Quins objectius educatius promou?
  • Organitzar, analitzar, sintetitzar i comunicar idees innovadores en un format de conferència amè i accessible a la comprensió de tots.
  • Aprendre a iniciar projectes de recerca: elaborant hipòtesis, refutant alternatives, generant noves idees, utilitzant tècniques creatives, considerant nous punts de vista i analitzant informació d’un variat elenc de fonts educatives i informatives de diferent naturalesa.
  • Integrar eines digitals a fi de desenvolupar un model de narrativa transmèdia que aconsegueix una exposició emocionant recolzant-se en les competències digitals per a l’aprenentatge al segle XXI.

Com és el TED Ed Club Reus-Baix Camp?

• En el CRP del Baix Camp hem afegit un objectiu singular que és:  la dinamització en els centres del treball de la competència comunicativa oral en llengua anglesa i llengua catalana.
  • Cada alumne o grup d’alumnes (màxim 3 alumnes per grup) farà una presentació de 3 minuts de duració en la modalitat de llengua anglesa i  de  5 minuts de duració màxima en la modalitat  de llengua catalana.
  • L’eix argumental del TED Ed Club 2024 del Baix Camp és: FUTUR.

Calendari de les Jornades presencials TED Ed Club 2024:

• Al Centre de lectura de Reus entre els dies 4, 5, 6 i 7 de juny de 10 a 12h per primària
  • Al Centre de lectura de Reus entre els dies 9, 10, 18 i 19 d’abril de 10 a 12h per secundària modalitat anglesa.
  • A l’Auditori d’Hospitalet 29 d’abril de 10 a 12h.
  • Al Casal Riudomenc 11 de juny de 10 a 12h.

INSCRIPCIÓ – Dades TEDTalks

• Ja podeu fer la vostra inscripció de les TEDTalks. (notificació a través de formulari als equips directius dels centres educatius i a les persones responsables del projecte).
  • Formulari d’inscripció
Altres observacions:

Les sessions del TED Ed Club s’enregistren per la posterior publicació dels vídeos a la pàgina web del nodes del Centre de Recursos Pedagògics del Baix Camp, és per això que cal tenir el document de drets d’imatge del vostre alumnat degudament signat i custodiat al vostre centre.

Document d’autorització de drets d’imatge que han de signar les famílies dels alumnes

Certificat signat per la direcció del centre. En aquest certificat heu d’especificar el nom i cognoms de tots els alumnes participants, dels quals teniu signat els drets d’imatge.

Informacions diverses:

En aquest enllaç trobaràs la llista de reproducció de l’edició TED Ed 2023.

Podeu consultar les conferències dels Ted Ed Club dels cursos anteriors

Contacteu

Si el vostre centre està interessat en participar, cal que us poseu en contacte amb el CRP adreçant un correu al e3990102@xtec.cat o trucant al 977 312 704, EXT 1.