Coeduca’t

L’objectiu d’aquest programa és ajudar els centres a treballar aspectes bàsics de coeducació, de perspectiva de gènere i de sexualitat de forma explícita, sistemàtica, rigorosa i respectuosa. El programa compta amb el suport de diferents departaments de la Generalitat de Catalunya, ajuntaments, universitats i diverses entitats expertes i de referència. Com a documents de referència que té en compte cal citar les orientacions de la UNESCO i de l’OMS, un marc que funciona en molts altres països.

“Coeduca’t” està adreçat a totes les etapes educatives tenint en compte les característiques, necessitats i edat dels alumnes de cadascuna d’elles. A nivell curricular incideix en diversos aspectes: a l’educació infantil, en les situacions quotidianes, els jocs i joguines, el llenguatge, els contes, les cançons, les imatges…; a primària, entre d’altres, cal desenvolupar les habilitats personals i socials des del treball per projectes, el llenguatge, l’aprenentatge basat en el joc, o en l’ús de les xarxes socials i de la tecnologia, a més de l’autoconeixement, la identitat personal i l’autoestima; a l‘ESO, serà necessari impulsar l’educació emocional i la reflexió ètica, mitjançant, per exemple, l’aprenentatge basat en situacions-problema, l’estudi de casos, la resolució de conflictes, l’assertivitat o l’ús de les xarxes socials.

D’aquesta manera, es vol preparar les noies i els nois per a la vida afectiva i sexual fonamentada en la igualtat de gènere i els drets humans, i col·laborar en la construcció d’un model integral de persona, sense estereotips sexistes.

Des del Servei Educatiu del Baix Camp posem a la vostra disposició tot un seguit de bosses amb lectures escollides especialment pels seus valors coeducatius en el marc del desplegament del programa.

Podeu accedir al llistats de material de cada kit des dels següents enllaços

Adreçades a Ed. Infantil i Cicle Inicial:

Adreçades als primers lectors:

Adreçades a Clicle Mitjà i Superior:

Adreçades a qualsevol nivell educatiu de Primària:

Adreçades especialment a joves i adolescents:

També us podem oferir en servei de préstec altres recursos  i jocs de coeducació. (enllaç a STEAM i jocs)

Adreçat a Cicle Inicial i Mitjà de Primària 2 kits:

Adreçat a Primària 2 kits:

Condicions del préstec

Durada: 2 setmanes aproximadament

Per altres períodes de préstec, consulteu a e3990102@xtec.cat

Recollida i retorn del préstec: de dilluns a divendres d’11:00h a 14:00h i de 16:00h a 18:00h

Normes d’ús:

És responsabilitat de l’usuari assegurar-se del contingut material del kit a l’inici de la reserva.
Qualsevol pèrdua o desperfecte del material serà responsabilitat del centre educatiu, que haurà de reposar-ho.
Cal comunicar qualsevol incidència que es produeixi durant el seu ús.