cerC@selles

Activitat commemorativa dedicada a recordar i estudiar la vida i l’obra de l’arquitecte Pere Caselles Tarrats (Reus, 1864-1936), un dels principals responsables de la transformació urbanística de la ciutat de Reus en l’ampli període que va de finals del segle XIX fins al primer terç del XX amb una obra “extensa” i “estesa” (habitatges, escoles, espais industrials, equipaments municipals…)

A qui s’adreça l’activitat?

Als alumnes de Cicle Superior d’Educació Primària, alumnes d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat.

Què es pretén?

Apropar l’alumnat la figura d’en Pere Caselles així com al seu entorn, tant més proper com al més llunyà, buscant l’arrelament i la creació de vincles amb el territori,  mitjançant un joc de pistes col·laboratiu, competencial i interdisciplinar.

En què consisteix cerC@selles?

Format digital
Es tracta de conèixer i reconèixer la seva obra utilitzant els recursos tecnològics que mSchools posa al nostre abast, a través de l’aplicació mòbil de Geolocalització MHM (Mobile History Maps).
Amb aquesta experiència els alumnes, conduïts pels docents de diferents àmbits, dissenyaran els seus propis escenaris i exploraran els continguts i escenaris editats per la resta de centres participants, seguint les pistes proposades per trobar algunes de les construccions més emblemàtiques d’en Pere Caselles.
A tots els recorreguts es geolocalitzaran 11 punts, considerant com a punt final la Plaça del Mercadal.

Format analògic
L’activitat també es podrà realitzar amb suport d’un mapa amb la situació dels punts geolocalitzats que es lliurarà als participants en iniciar l’activitat.

On us podeu inscriure?

Si esteu interessats cal que contesteu els dos formularis següents:

• Per realitzar l’activitat us podeu inscriure, abans del 12 de novembre de 2018, contestant aquest formulari 1. En ell se us demanarà si voleu fer una sessió formativa sobre l’app MHM (19/11/2018).
  • Un cop inscrits, ens podeu fer arribar les vostres aportacions, abans del 5 de desembre de 2018, contestant el formulari 2. En aquest se us demana per a cada edifici 3 preguntes amb 1 resposta  + 1 imatge (la podeu penjar al Drive o compartir l’enllaç a la web on trobar-la). Caldrà emplenar aquest formulari una vegada per a cadascun dels 11 edificis.
Quan es realitza?

Dimarts, 18 de desembre de 2018, s’iniciarà a les 10h a la Sala 4 de la Plaça Llibertat de Reus i finalitzarà a les 11,30h a la Plaça del Mercadal de Reus.

Qui l’organitza?

El CRP Baix Camp juntament amb  l’Àrea TAC – STEAM (Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement) de SSTT a Tarragona, el Museu Salvador Vilaseca i la Regidoria d’Ensenyament i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus són les entitats que de manera coordinada fan possible la realització de la iniciativa.

Documentació
CerC@selles En Família

També podeu gaudir en família de la vida i l’obra de l’arquitecte Pere Caselles.
Per això sols cal anar al Museu Salvador Vilaseca de Reus i preguntar pel passaport.