Febre de Fabra

Amb motiu de la celebració de l’Any Fabra a la nostra ciutat s’ha iniciat un treball conjunt d’administracions i entitats per tal de donar projecció a la seva figura.

Dins d’aquesta dinàmica ha sorgit una comissió pedagògica formada per representants de les escoles de la ciutat i els Serveis Educatius. Aquesta  ha dissenyat una Trobada a la mida dels infants per fer-los viure la llengua.

Aquesta trobada té el format de concurs i s’adreça als diferents nivells educatius amb proves lligades al desplegament de la Competència Lingüística que els pertoca per currículum.

Concurs Febre de Fabra

Hi participaran 4 equips de 4 alumnes per cadascun dels centres educatius participants.
La seu del concurs és l’escola Pompeu Fabra

Nivell Joc Descripció
Educació infantil BOSSES DE LLETRES Els nens i nenes d’Ed Infantil han de dir el màxim de paraules possible que comencin per la lletra que es sortejarà.
Cicle inicial SAPS LA LLETRA DE LA CANÇÓ? A partir d’un repertori de cançons sel·leccionades, l’equip d’infants haurà de continuar la lletra de la cançó quan aquesta s’aturi.
Cicle mitjà LLETREGEM S’emprarà com a base de la prova la llista de 100 paraules més difícils del català del Daniel Gabarró.

En una roda individual dels membres de cada equip, hauran de lletrejar la paraula de la llista que surti per sorteig.

Cicle superior SCRABBLE i PASSAPOMPEU A Cicle Superior hi participaran 2 equips, un en la prova d’Scrabble i l’altre en la del PassaPompeu.

Aquest últim inspirat en el programa de televisió Pasapalabra.

Al final del matí es lliuraran una xapa commemorativa del concurs i els diplomes de participació.

Calendari
Dies Horari Centres
17 d’abril de 2018 De 9:30h a 11:30h Esc Cèlia Artiga

Esc Rosa Sensat