OBERTA LA CONVOCATÒRIA DE PROGRAMES D’INNOVACIÓ

S’ha obert la convocatòria pública per a la participació dels centres educatius en programes d’Innovació Pedagògica.

El Departament d’Educació ha unificat l’oferta de tots els programes d’innovació amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i la simplificació dels processos de participació.

El termini d’inscripció per participar-hi és del 15 de març fins al 15 de maig de 2023

Us informem dels programes que obren convocatòria de participació en el mes de març del curs 2022-23:

El programa #aquiproubullying, impulsat per la Direcció General d’Atenció a la Família i Comunitat Educativa, promou el benestar emocional de l’alumnat, la implicació individual i col·lectiva en la millora de la convivència, i la sensibilització envers l’assetjament escolar com a factors clau en la prevenció. A banda, promou estratègies de detecció preventiva continuada, estructures de tipificació i pautes en el procés d’abordatge de situacions d’assetjament i ciberassetjament escolar.

El programa Enfocament Restauratiu Global (ERG) proporciona als centres educatius els recursos i formació per promoure la necessitat de canvi cap a una comunitat educativa restaurativa tenint en compte els valors i principis de l’Enfocament Restauratiu Global, les noves habilitats a aprendre per construir relacions i crear comunitat, donar resposta positiva al conflicte, reparar danys i restaurar relacions definint els elements estructurals i organitzatius dins del projecte de convivència de centre.

El programa Avancem: Ensenyament i Aprenentatge integrat de les llengües està impulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües i la Direcció General de Formació Professional i té com a finalitat dotar el nostre alumnat d’una competència plurilingüe sòlida que afavoreixi el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral. D’altra banda, fomenta un ensenyament de les llengües competencial, que parteixi del consens i la cooperació entre el professorat de llengua i que promogui el disseny de projectes d’aula en què participen diverses llengües.

El programa Generació Plurilingüe (GEP) té la finalitat d’aquest programa és millorar la competència en llengües estrangeres de l’alumnat, afavorint el seu creixement acadèmic i posterior inserció laboral, i capacitant-lo per interactuar amb el món en diverses llengües i de manera crítica.

Les comunitats d’aprenentatge són un projecte de transformació social i cultural basat en l’aplicació d’aquelles actuacions educatives d’èxit (AEE). Les comunitats d’aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels estudiants, incloent-hi mestres, professors, familiars, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals i persones voluntàries.

El programa Magnet Aliances per a l’èxit educatiu acompanya els centres educatius en el desenvolupament d’un projecte en aliança amb una institució d’excel·lència.

El programa araArt consisteix a fomentar i posar en valor projectes artístics que es duen a terme en un centre d’educació infantil, primària o secundària, en col·laboració amb una escola artística, un equipament cultural, o institucions, entitats i associacions artístiques.

El programa Escoles Tàndemimpulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües, fomenta la col·laboració entre un centre educatiu i una institució per singularitzar el centre en un procés d’innovació.

La finalitat del Programa “Aprenentatge entre iguals”: RecercAULA és promoure la cultura de l’aprenentatge entre iguals mitjançant la metodologia de recerca acció, amb l’objectiu de millorar la qualitat de les pràctiques d’ensenyament-aprenentatge i l’establiment de xarxes de centres investigadors i xarxes de docents recercadors.

El Programa recerca, creació i servei, impulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües, fomenta els aprenentatges competencials a partir de reptes derivats de necessitats que plantegen entitats de l’entorn i que es concreten en l’elaboració de productes i serveis culturals.

La Xarxa de Competències és una modalitat de formació i desenvolupament professional docent basat en l’aprenentatge entre iguals i en xarxa, promoguda pel Departament d’Educació, dins el seu pla de formació permanent. La Xarxa de Competències està formada per equips docents de centres d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat que volen iniciar, mantenir o consolidar processos de reflexió-acció en equip i en xarxa per transformar l’escola en un espai que afavoreixi l’aprenentatge i ajudi els docents a millorar el seu desenvolupament professional i als centres a constituir-se en organitzacions que aprenen.

La formació professional capacita per exercir de manera qualificada diverses professions i proporciona la formació necessària per adquirir la competència professional i el coneixement propis de cada sector. Els programes d’innovació son: Activa FPOrienta FPEmprèn FPEmpresa FPFPDual, Futura FPInnovaFPMobilitat FP i CatSkills.

Al vídeo publicitari trobareu informació sobre el procés de participació i l’oferta de programes d’innovació.

Per a qualsevol consulta sobre aquesta informació adreceu-vos al correu:  innovacio@xtec.cat