La lectura literària de 0 a 18 anys

Per tal d’acompanyar els docents en el desplegament del nou currículum a l’aula, el Departament d’Educació ha publicat tres documents d’orientacions per treballar l’educació literària en tots els nivells educatius, aquí podeu explorar la gamma de recursos i descobrir com integrar la valoració de la diversitat lingüística de manera significativa i efectiva en el vostre entorn educatiu, contribuir a construir un món on es valori i es respecti la riquesa de les diferents llengües i potenciar l’enfocament comunicatiu de l’aprenentatge

En aquest enllaç podeu consultar tota la informació i descobrir les diferents xerrades i documents publicats.

També podeu consultar la informació per nivells educatius:

WEBINARS REFERENTS COCOBE

Des de la Direcció General de l’Alumnat s’han organitzat un seguit de conferències en línia que poden ser del vostre interès.

Aquestes sessions tenen per objectiu proporcionar eines, estratègies i recursos per aplicar a la quotidianitat dels centres educatius aquests aspectes, tot ampliant la formació inicial implementada del COCOBE.

Els webinars tenen les temàtiques següents: 

  • 1a sessió: Comunicació No Violenta, dilluns 8/04. Impartit per Maria Goday, especialista en comunicació no violenta
  • 2a sessió: Nens i nois: masculinitats i coeducació, dimarts 7/05. Impartit per Paco Abril, Associació Homes igualitaris. 
  • 3a sessió: Patis coeducatius, dimecres 22/05. Impartit per Alba González, Cooperativa Vira.

El requisit de certificació és l’assistència al 80% dels webinars

Podreu fer la sol·licitud d’inscripció el següent enll

 

Imatges FreePik/Pixabay

Dia de la Internet Segura

Dimarts 6 de febrer, Dia de la Internet Segura 2024. Apuntta-t'ho

El Dia de la Internet Segura se celebra de forma anual per conscienciar la ciutadania sobre la necessitat de fer un ús segur de les xarxes, especialment entre els infants i joves. Es tracta d’una iniciativa que aquest any se celebra el dia 6 de febrer a diferents països de la Unió Europea i que suposa l’organització de milers d’activitats i programes de conscienciació arreu del continent.

A Catalunya, l’organització del Dia d’Internet segura recau en l’Agència de Ciberseguretat de Catalunya a través del programa Internet Segura, que ha volgut centrar l’edició del 2024 en la tecnologia d’hipertrucatge o deep fake. Es tracta d’una tècnica de manipulació visual que a través de la intel·ligència artificial permet crear muntatge audiovisual molt realista, però que són falsos. Tot i que es tracta d’una tècnica que es pot fer servir amb bons usos, sovint a Internet podem trobar vídeos falsos que tenen la intenció de difamar algú o desinformar la població.

Per tal de donar a conèixer a la ciutadania aquesta tecnologia, els seus usos i com detectar un hipertrucatge, l’Agència de Ciberseguretat ha preparat diversos materials i propostes educatives i de sensibilització.

El Dia de la Internet Segura es podrà seguir a través dels hashtags #DiaInternetSegura, #SID2024, #TrobaElFake i #SaferInternetDay.

CURS D’EDUCACIÓ PER A LA MOBILITAT SEGURA

CURS D’EDUCACIÓ PER A LA MOBILITAT SEGURA.

CURS PER AL PROFESSORAT.

SEGONA EDICIÓ 2023-2024

 

S’inicia la segona edició del curs d’educació per a la mobilitat segura adreçat al professorat de primària i secundària.

La formació és totalment virtual i té una durada de 30 hores formatives que cada persona pot adaptar al seu horari.

Les dates de realització són del 5 de febrer al 31 de maig de 2024.

Període d’inscripció de l’1 de gener al 5 de febrer.

ENLLAÇ

Formació. Les aules pel futur en els centres educatius: Disseny i implementació (40h)

Curs internivells: Infantil-Primària-Secundària

Modalitat: Semipresencial (presencial només el 16/3)

 

Descripció

Aules pel Futur s’alinea amb el projecte europeu Future Classroom Lab d’European Schoolnet.
Aquesta formació és dirigida a aquells equips directius i responsables de coordinació interessats a implantar el Projecte Aules pel Futur en els seus centres educatius.
El curs proporcionarà eines útils i pràctiques que facilitin als equips la innovació fonamentada pedagògicament i informada amb la recerca, usant les TIC, a partir de redissenyar espais educatius i incorporar metodologies actives per respondre a les necessitats educatives del segle XXI.
Els participants han de disposar de l’acreditació de la competència digital docent o coneixements homologables.

Objectius

  • Conèixer el Projecte Aules pel Futur i la seva implementació en centres educatius.
  • Autoconeixement pedagògic, instructiu i tecnològic.
  • Establir pautes per adaptar els espais educatius seguint el model de les Aules pel Futur.
  • Conèixer i aplicar eines TIC per al disseny d’activitats pedagògiques innovadores seguint el model de les Aules pel Futur.
  • Conèixer i aplicar pautes metodològiques per integrar el model de les Aules pel Futur
    als centres educatius.
  • Dissenyar i implementar Aules pel Futur en els centres educatius.

Continguts

  • Les Aules pel Futur: Concepte.
  • Kit d’eines de les Aules pel Futur:
    . Identificació d’interessats i tendències.
    . Dissenyar l’Aula pel Futur.
    . Creació d’Escenaris d’aprenentatge.
    . Disseny d’Activitats Pedagògiques Innovadores.
    . Avaluació.
  • Les Aules pel Futur i el Projecte Educatiu de Centre.
  • Pautes per adaptar espais educatius.
  • Eines TIC per millorar el disseny d’activitats pedagògiques.

Calendari

Sessió 1 dijous 15/02/2024 1700 2000
Sessió 2 dijous 22/02/2024 1700 2000
Sessió 3 dijous 29/02/2024 1700 2000
Sessió 4 dijous 07/03/2024 1700 2000
Sessió 5 dissabte 16/03/2024 0900 1400 (presencial al Complex Educatiu Tarragona)
Sessió 6 dijous 04/04/2024 1700 2000
Sessió 7 dijous 11/04/2024 1700 2000
Sessió 8 dijous 18/04/2024 1700 2000
Sessió 9 dijous 30/05/2024 1700 2000

Requisits de certificació

  • Assistir a la sessió presencial i fer l’exposició en equip de la maqueta.
  • Completar individualment, amb avaluació positiva, totes les activitats assenyalades
  • com prescriptives per certificar.
  • Avaluació positiva de la memòria de la posada en pràctica del projecte en el centre.

ROBÒTICA: Material de préstec

Us deixem un resum de tot el material de préstec de robòtica actualitzat.
Per tal de facilitar-vos el treball, trobareu recopilació de recursos i activitats fets amb cadascú d’ells.
També podeu contactar amb nosaltres!!!… Llegeix més»

Competències transversals

El currículum de l’educació bàsica inclou les competències clau que són l’adaptació de les establertes a la Recomanació del Consell de la Unió Europea de 22 de maig de 2018, relativa a les competències clau per a l’aprenentatge permanent.
D’aquestes, quatre són les competències transversals que es treballen des de totes les àrees, matèries, àmbits i projectes. A les sessions d’avaluació finals de segon, quart i sisè d’educació primària i de segon i quart d’educació secundària obligatòria, l’equip docent ha d’avaluar de forma col·legiada el grau d’assoliment d’aquestes competències:

 

28a edició de la Setmana de la Ciència

En el marc de la Setmana de la Ciència s’organitzaran tot un munt d’activitats de disseminació de la ciència arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, activitats virtuals, exposicions, tallers científics…, una gran oferta científica en diferents formats a l’abast de tothom!

La Setmana de la Ciència s’adreça a tots els públics i té com a objectius fonamentals apropar la ciència i la tecnologia a la ciutadania i fomentar les vocacions científiques entre els més joves.

Del 10 al 15 de novembre de 2023

Accedir a la inscripció activitats setmana de la ciència
Més informació