LGTBIQ+fòbies. Jornada de formació per a professionals i entitats_28N2019

JORNADA DE FORMACIÓ PER A PROFESSIONALS I ENTITATS:

LGTBIQ+fòbies. INCORPOREM LA MIRADA LGTBIQ+ AL PROTOCOL D’ABORDATGE DE LES VIOLÈNCIES MASCLISTES

DIA: Dijous 28 de novembre de 2019

HORARI: De 9:00 a 14:00 hores

LLOC: Museu d’Art de Cerdanyola (C/Sant Martí, 88)

INCRIPCIÓ: Següent ENLLAÇ (Inscripcions fins el 21 de novembre o exhaurir places)

24a SETMANA DE LA CIÈNCIA 8-17 novembre 2019

Del 8 al 17 de novembre se celebra a Catalunya la 24a Setmana de la Ciència.

Durant la Setmana de la Ciència se celebren tot un munt d’activitats de divulgació científica arreu del nostre territori. Jornades de portes obertes, exposicions, xerrades, jocs, tallers científics… tot un ventall de possibilitats al teu abast.

Els temes centrals de l’edició d’enguany són, d’una banda, la taula periòdica, amb motiu de l’Any Internacional de la Taula Periòdica dels Elements Químics, i, de l’altra, diferents persones que han estat referents als respectius camps de coneixement com ara l’ecòleg Ramon Margalef, enguany es commemora el centenari del seu naixement; l’enginyer i inventor Narcís Monturiol, amb motiu del bicentenari del seu naixement; Margaret Hamilton, qui va liderar el desenvolupament del programari de navegació on-board per al Programa Espacial Apollo, amb motiu del 50è aniversari de l’arribada de l’home a la Lluna; i el polifacètic Leonardo da Vinci, en commemoració dels 500 anys de la seva mort.

La Setmana de la Ciència és una iniciativa coordinada per la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

LA CASTANYADA 2019 ALS CENTRES DE CERDANYOLA

En el següent ENLLAÇ de SINAPSI.XTEC podreu trobar les novetats publicades a la xarxa (nodes) dels centres de Cerdanyola de Vallès.

Aquestes notícies vertebren al voltant de les diferents celebracions de la Castanyada que varen tenir lloc a escoles i instituts del nostre municipi.

NOU SITES de LLENGÜES ESTRANGERES VALLÈS OCCIDENTAL

Des dels Serveis Territorials del Vallès Occidental s’ha creat un nou espai web destinat a donar informació a tots els centres educatius del Vallès Occidental sobre aspectes relacionats amb l’ensenyament de les Llengües Estrangeres.

Aquest nou espai està enfocat a donar servei als centres educatius i el seu professorat. Podreu trobar des de com demanar una persona auxiliar de conversa, fins els diferents programes de tractament de les Llengües Estrangeres que disposa el Departament d’Educació com el GEP, l’Erasmus+, Global Scholars o Fonix, passant també per informació del Batxibac, les EOI o informació de diferents Beques i Concursos de llengua anglesa o francesa.

Una eina magnífica que endreça i orienta el tractament de les llengües estrangeres al centres educatius.

Us animem que exploreu aquest nou espai!

LA DOCÈNCIA COMPARTIDA

La docència compartida consisteix en el treball de col·laboració deliberat entre dos o més docents en una aula, al llarg de tot el procés de disseny, planificació, execució, avaluació i reflexió, amb l’objectiu comú de desenvolupar practiques educatives eficaces per a tots els alumnes d’un mateix grup, alhora que genera espais de desenvolupament professional pels Mestres implicats (Infografia Docència Compartida, Judit Carrera Comas @judit_carrera)

Les docents, igual que altres professionals, aprenen a partir de la interacció amb altres col·legues, i la col·laboració entre elles es converteix en una eina imprescindible per afavorir una pràctica reflexiva, un recurs essencial per arribar a la màxima eficàcia docent. (Aprenentatge entre professors, Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals (GRAI – UAB)

La coordinació docent, la planificació, l’execució i l’avaluació són cabdals per a l’aprenentatge entre iguals. (Avaluar per aprendre)

La Docència Compartida esdevé un mecanisme potent per l’atenció de l’alumnat dins l’aula. Les tipologies d’estructures organitzatives de docència compartida són diverses. D’entre elles destaquem les següents que podreu veure en el video “Docència compartida: Aprenentatge docent entre iguals per a l’atenció a la diversitat” .(Duran, D,. Oller, M., i Huguet, T. (Coords.). (2018, 21 de juny). Bellaterra: GRAI (UAB)-ARMIF.)

    • Docència Compartida en paral·lel.
    • Docència Compartida mestre/a -´observador/a.
    • Docència Compartida mestre/a – suport.
    • Docència Compartida per estacions o grups rotatius.
    • Docència Compartida en ensenyament alternatiu.
    • Docència Compartida en equip.

GUIA DIDÀCTICA DEL VIDEO

 

LA MÀGIA DELS INDICADORS EN EDUCACIÓ

 

HI HA DADES QUE LES PROVES D’AVALUACIÓ EXTERNA NO ENS APORTEN, PER EXEMPLE ASPECTES COM LA INCLUSIÓ O LA CONVIVÈNCIA AL CENTRE. PER AIXÒ TENIM ELS INDICADORS QUE CADA CENTRE ES POT FER A MIDA.

Aquest article del “Diari de l’educació” ens presenta el nou llibre “LA MÀGIA DELS INDICADORS EN EDUCACIÓ” (Horsori) dels inspectors Xavier Chavarria i Elvira Borrell. En aquest llibre els seus autors desgranen les diferents possibilitats que tenen els centres educatius per elaborar INDICADORS ESPECÍFICS que aportin aquelles dades que les diverses proves externes no poden recollir.

XVI JORNADA D’ENSENYAMENT DE LES MATEMÀTIQUES.

Actualment la didàctica de la matemàtica promou l’ensenyament globalitzador de diverses maneres i de fet és una de les línies d’impuls del C2EM. Ambients, treball per projectes o steam
són paraules que sentim dia a dia. Des de l’avaluació fins als continguts que ens proposa el currículum, tot està impregnat d’aquestes idees. En aquesta jornada abordarem les següents
qüestions:
  • Ensenyem matemàtiques per abordar la realitat?
  • Quin paper tenen les matemàtiques dins d’aquest tipus de propostes?
  • Com es construeix el coneixement matemàtic amb aquestes tasques?
  • Què aprenen els estudiants que fan aquest tipus de tasques?
  • Com gestionar aquestes activitats a l’aula?

DATA: Dissabte 28 de setembre de 2019

LLOC: Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme, 47 Barcelona)
PROGRAMA: En aquest ENLLAÇ podreu descarregar-vos el programa de la Jornada.

 

CONVOCATÒRIES PROJECTES DIVERSOS MES SETEMBRE

Us informem de les convocatòries de diferents projectes adreçades a centres i docents

Us recomanem que feu un cop d’ull a cadascun d’ells, ja que poden ser interessants tant pel centre on desenvolupeu la vostra tasca professional, com per vosaltres mayeix@s.

Projectes amb oportunitats d’èxit educatiu a favor de l’alumnat. 

Termini 20 de setembre

El Departament obre convocatòria per seleccionar centres de titularitat pública dependents del Departament d’Educació que presentin un projecte escolar amb accions innovadores de suport i reforç per a la reducció i la prevenció de l’abandonament escolar prematur i el foment de la igualtat d’accés a una educació de bona qualitat en les etapes de primària (5è i 6è)  i secundària obligatòria (1r i 2n)

nota informativa 

Centres formadors de pràctiques del MUFPS.

Termini 20 de setembre

La finalitat del Programa d’innovació pedagògica de Pràctiques del Màster Universitari de Formació del Professorat d’educació secundària obligatòria i batxillerat, Formació professional i Ensenyament d’idiomes (MUFPS) és millorar i avançar en el model de pràctiques dels estudiants universitaris amb la implicació directa de la universitat i del centre formador en relació als aspectes qualitatius que caracteritzen la formació inicial dels nous docents
Resolució convocatòria reconeixement pràctiques educatives de referència

Termini 30 de setembre

Objecte convocatòria: Reconèixer i certificar pràctiques educatives de referència d’innovació pedagògica consolidades i vinculades al projecte educatiu de centre i que evidencien una millora educativa, d’acord amb la modalitat prevista a l’article 2 de l’Ordre ENS/303/2015, de 21 de setembre, sobre el reconeixement de la innovació pedagògica que defineix les pràctiques educatives de referència com aquelles que consisteixen en iniciatives del professorat vinculades al projecte educatiu del centre que evidencien una millora educativa, així com els materials i recursos educatius elaborats pel professorat, un cop han estat implementats i sempre que aportin millores per a l’aprenentatge

 

ACTE INAUGURACIÓ CURS 19-20

 

PLA DE FORMACIÓ DE ZONA 19-20

PLA DE FORMACIÓ DE ZONA 19-20

Us informem que el període d’inscripció de les activitats de formació pel curs 19-20 és del 12 al 27 de setembre de 2019.

Període d’inscripció Sol·licitud de plaça Consulta d’adjudicacions Inici de les activitats
Primer torn del 12 al 27 de setembre 9 d’octubre a partir del 15 d’octubre

Resultat d'imatges de logo PFZ

 

En aquest ENLLAÇ podreu trobar les activitats formatives oferides pel PFZ de Cerdanyola del Vallès per aquest curs 19-20.

Més informació a la nostra “pestanya” de FORMACIÓ.

Si teniu alguna consulta, no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres a través del correu-e crp-cerdanyola@xtec.cat 

CFT FLOR DE MAIG i CARLES BUÏGAS PRESENTS A LA 2a EDICIÓ EDUHACK

 

REGALEM EL NOSTRE HORT

El projecte “REGALEM EL NOSTRE HORT” participat per quatre centres (CFT Flor de Maig, Carles Buïgas, INS Les Margues i  CE L’Alzina)  té la intenció de compartir entre centres amb característiques i alumnes amb perfils molt diferents els aprenentatges i els recursos naturals que adquireixen de l’hort, ja que tots els centres participants en disposem d’un, i els sembla un recurs molt profitós.

La intenció és, mitjançant les noves tecnologies, compartir la feina realitzada i els coneixements adquirits:

  • Geolocalització dels horts
  • Vídeos explicatius
  • Stop-motion
  • Realitat virtual
  • Entre d’altres.

Podeu accedir al bloc d’EduHack Mschools a través d’aquest ENLLAÇ.

En aquest ENLLAÇ accedireu al bloc propi del projecte REGALEM EL NOSTRE HORT