Seminaris en línia d’educació inclusiva. Presentació del vídeo per a la difusió del document Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individual (PI)

La personalització dels aprenentatges i el tractament globalitzat dels continguts obliguen a situar el focus en la redacció d’un pla de suport individualitzat (PI)  que hem de vincular estretament a la nostra programació d’aula (formada per les unitats o seqüències didàctiques o projectes) i que esdevé una eina que ens permet analitzar l’evolució de la proposta educativa que hem dissenyat per a l’alumne/a.

El proper 2 de novembre a les 17:30h,  dins el Cicle de Seminaris en línia d’Educació inclusiva, es farà una presentació centrada en la difusió del document Orientacions per a l’elaboració del pla de suport individual i que farà un recorregut des del concepte del pla de suport individualitzat, la importància de la programació d’aulaquan, qui i com s’elabora el PI, fins a quin és el contingut.

Podreu seguir la presentació en aquest enllaç.

PREMIS A L’ECOINNOVACIÓ EDUCATIVA

 

La Fundació Endesa convoca, per sisè any consecutiu, els Premis a l’Ecoinnovació. Aquesta iniciativa pretén contribuir a que els joves siguin protagonistes de la conservació ambiental a través de l’educació. Com a novetat en aquesta edició, convidem als nostres estudiants a mostrar el seu compromís amb la protecció, preservació i prevenció de la biodiversitat. Pots consultar aquí les bases

 

 

 

 

 

👉Adreçat a: Primària, Secundària, Batxillerat i FP de grau mitjà.

🗓Data límit de presentació de projectes: 17 de desembre de 2021

🏆Premi: Categories 1 i 2 : 2.000 € a l’equip guanyador i 1.000 € al finalista.
Categoria 3:  4.000 euros al centre guanyador i 1.000 € al finalista.
Menció especial: 1.000 € al projecte que destaqui pel seu impacte social, solidaritat, participació d’alumnes amb dificultats especials o en risc d’exclusió social, però que no arribin al nivell tècnic requerit per als projectes finalistes.

+ informació

26a SETMANA DE LA CIÈNCIA – 2021

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació, organitza la 26a edició de la Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 12 al 21 de novembre, arreu de Catalunya.

L’activitat “La ciència en primera persona” que es celebrarà el dia 17 de novembre al matí s’emmarca en la Setmana de la Ciència,  amb la finalitat del foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre l’alumnat del nostre país, pretenent apropar els i les científiques als instituts.

Seguint la bona acollida de l’edició passada, enguany es manté la modalitat virtual.

L’activitat es fonamenta en tres parts:

1.    Edició d’un vídeo, d’una durada d’uns 5-10 minuts on es llença també una proposta o un repte.

2.     Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (5 fotografies màxim per grup) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques (3 preguntes màxim per grup).

3.    El dia 17 de novembre al matí, retransmissió en directe pel canal youtube de cadascun dels científics/ques.

L’activitat adreçada a l’alumnat de 3r i 4t d’ESO va a càrrec de científics/ques que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.

Es proposen 4 grans temes per a tractar amb els següents ponents:

Robòtica:  Anaís Garrell, Júlia Borràs i Irene García (IRI)

Astrofísica: Ignasi Ribas (IEEC) (ICE-CSIC)

Economia circular: Jordi Morató i Juan David Escorcia (UPC)

Xarxes Socials: Davinia Hernández-Leo, Roberto Sánchez, Emily Theophilou i René Lobo (TIDE -UPF)

Aprofitem per facilitar-vos l’enllaç que han d’omplir els centres educatius interessats a participar en l’activitat, abans del 20 d’octubre.

Formulari d’inscripció dels centres 

Més informació detallada a www.setmanaciencia.cat i en el següent document.

PRIMERA CURSA INCLUSIVA A CERDANYOLA DEL VALLÈS

Convocades 284 places de mentors digitals

 

​​​​​​​El passat 12 d’octubre el Govern va aprovar la dotació de 284 places de mentoria digital. Es tracta d’una actuació que s’emmarca en el Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023 i que té com a objectiu capacitar el professorat en competències digitals i, consegüentment, avançar en la transformació del sistema educatiu perquè doni resposta als reptes de l’era digital. 

El mentor o mentora digital ha d’ajudar a entre 4 i 15 centres en tot allò relacionat amb l’estratègia digital i els ha d’acompanyar mentre la posen en marxa, entre gener de 2022 i agost de 2023. Aquest acompanyament es fa conjuntament amb la xarxa ja existent d’assessors i referents digitals, i amb l’equip de cultura digital. Durant aquest període, n’ha de fer una avaluació continuada.

 

Els objectius principals del programa són els següents:

  • Que el 100 % de l’alumnat tingui experiències d’aprenentatge que incorporin el pensament computacional, el pensament crític, l’ús d’instruments i aplicacions digitals, la comunicació transmèdia, la robòtica, etc.
  • Que els centres acabin el procés amb una estratègia digital de centre definida.
  • Que el 80 % del professorat disposi de la competència digital B1.

 

Les places es cobriran mitjançant un procés selectiu entre el personal docent adscrit als centres titularitat del Departament que compleixi els requisits i hi participi. Les persones seleccionades ocuparan ​els llocs en comissió de serveis o adscripció provisional.

Feu la sol·licitud a través a través del portal ATRI i consulteu tota​ la documentació relacionada a la pàgina ​Mentories digitals.

Contes que transmeten valors com el civisme, l’altruisme i la solidaritat

La Federació Catalana de Donants de Sang posa a l’abast 4 contes pensats per treballar els valors com l’altruisme, el civisme, la solidaritat….

Per facilitar la cerca d’aquests recursos, s’han agrupat tots en una única infografia, allotjada a la web de la Federació Catalana de Donants de Sang, a l’apartat “recursos”. Sota la imatge de cada un dels contes, hi ha l’enllaç per accedir a la llengua des de la qual es vulgui treballar: català, anglès, castellà i aranès. Un d’aquests, “Les gotes viatgeres”,  ja està referenciat com una proposta d’educació inclusiva

Aquests contes són un bon recurs per potenciar el creixement global de l’infant, ja que la formació en contextos reflexius, crítics i emocionals, genera respostes assertives i principis basats en el benestar envers un mateix i també envers els altres.

APRENENTATGE AMB SENTIT

 

Us presentem un nou projecte de la mà del CESIRE on podreu trobar eines per impulsar la innovació pedagògica en l’àmbit educatiu. Aquest recurs està adreçat a docents i a tota la comunitat educativa amb col·laboració a entitats molt potents en tots els àmbits, des de robòtica, art, ciències, llengües, matemàtiques…

En molts ocasions, quan iniciem un projecte, sorgeix la necessitat d’observar, experimentar, manipular éssers vius a l’aula i necessitem instruments que a l’escola no tenim.

El CESIRE té una Cambra de cria de diversos animals i ofereix la possibilitat de fer préstec d’equips, instruments, kits o éssers vius per experimentar a l’aula.

Aquí podreu trobar més informació del servei de préstec i la sala de cria.

Concurs Tísner de creació de jocs en català

                                                                 

Plataforma per la Llengua presenta novament el Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català.

Per participar-hi, l’alumnat de cinquè i sisè ha de presentar una proposta de joc inèdita que desenvolupi l’aspecte creatiu de la llengua. Haurà de ser un joc pensat per poder jugar de manera col·lectiva, ja sigui un joc de taula o no.

Aquesta iniciativa té com a objectiu revertir la situació d’emergència lingüística que hi ha arreu del territori, especialment en aquelles zones en què l’ús habitual és extremadament baix, però a més pot ser una molt bona oportunitat per facilitar l’aprenentatge de la llengua a l’alumnat d’origen estranger a partir d’una proposta de treball cooperatiu que els permeti interactuar, adquirir lèxic nou i consolidar estructures lingüístiques.

El període d’inscripcions acaba el 30 de novembre de 2021 i es podrà formalitzar mitjançant aquest formulari de la web de jocs i joguines de la Plataforma per la Llengua. A partir d’aquell moment, i fins al 8 d’abril del 2022, les aules poden fer arribar els projectes de manera virtual a l’organització del concurs.

Per a més informació, podeu consultar les bases del concurs o trucar al 933211803.

Setmana Bio a l’escola – 2021

S’acosta la tardor i amb ella la Setmana Bio a l’escola que tindrà lloc del 16 al 24 d’octubre de 2021.

La Setmana Bio a l’escola és una proposta que forma part de la Setmana Bio per l’alimentació ecològica, amb els mateixos objectius de promocionar i donar a conèixer el sistema de producció i alimentació ecològica, concretament entre les persones de la comunitat educativa.

Un dels projectes dins la Setmana bio per l’alimentació ecològica és la Setmana Bio a l’escola, que és l’apartat que agrupa activitats destinades a la comunitat educativa amb l’objectiu de donar a conèixer la producció agrària i l’alimentació ecològiques en l’entorn educatiu, tant a l’alumnat com a les famílies.

Més informació

FORMACIÓ “COEDUCA’T AMB EL CURRICULUM”

 

El Departament d’Educació ha obert les inscripcions per a la formació de “COEDUCA’T AMB EL CURRICULUM” emmarcada dins del Pla d’igualtat del sistema educatiu per tal de donar resposta a l’Acord GOV/5/2015, té com a objectius:

– Conèixer el concepte de coeducació i perspectiva de gènere en l’actualitat, el seu marc legal i la seva acció educativa transversal a través del currículum.

– Aprofundir sobre les causes i efectes dels estereotips sexistes i la seva incidència en l’àmbit educatiu.

– Facilitar eines i recursos pedagògics per a treballar l’educació sexual i afectiva.

– Repensar la pròpia pràctica coeducativa amb perspectiva de gènere.

S’ofereixen dues formacions, en format telemàtic. Es recomana que els centres interessats inscriguin un mínim de 3 docents, ja que la formació planteja la creació d’un equip impulsor de centre, per la qual cosa, a fi de facilitar la formació. Cal que els docents que estiguin interessats s’inscriguin en la mateixa activitat.

El termini d’inscripció és del 13 al 26 de setembre a l’XTEC

 INSCRIPCIÓ

4001000509   Coeduca’t amb el currículum

Del 18/10/2021 al 13/12/2021 (30 hores) de 17:30h a 19:30h

4002000509   Coeduca’t amb el currículum

Del 18/10/2021 al 13/12/2021 (30 hores) de 17:30h a 19:30h