CONTES A L’ESPRINT

Setena edició d’aquest concurs, organitzat pel CESIRE-Àmbit lingüístic, adreçat a alumnes de secundària i batxillerat que impulsa la literatura i la creativitat a les aules. Té dues fases: una primera en què s’escriu un conte a través d’un joc d’equip i una segona en què es dramatitzen les …

 

COM PODEM AJUDAR ELS i LES ADOLESCENTS i JOVES A TRANSFORMAR MILLOR LA INFORMACIÓ EN CONEIXEMENT

SEMINARI WEB: Com podem ajudar els adolescents i joves a transformar millor la informació en coneixement? als centres i docents de la vostra zona educativa, a través dels vostres mitjans habituals.

Quan orientem i assessorem les persones joves i adolescents, una de les característiques recurrents amb què ens trobem és la incertesa que senten pel futur i per la pròpia identitat. Davant d’aquesta situació, ens preguntem: com influeix la transformació de la informació en coneixement per anticipar els canvis?, quins mecanismes neuronals s’activen?, quines estratègies faciliten aquesta transformació?, com podem ajudar les persones joves a gestionar la incertesa i la gestió emocional?

Per resoldre i aprofundir en aquestes qüestions, hem organitzat una conferència mitjançant la plataforma virtual BlackBoard, que impartirà el reconegut investigador i divulgador David Bueno.  

 La sessió tindrà lloc el proper 22 de març de 2021. Aquí teniu el  PROGRAMA del seminari.

Cal inscriure-s’hi prèviament: FORMULARI D’INSCRIPCIONS (termini: fins al 18 de març)

Més informació a lE-Joventut

 

FIRA DEL CONEIXEMENT 2021 – 11a Edició

La 11a FIRA DEL CONEIXEMENT té per finalitat donar a conèixer projectes punters relacionats amb la ciència i la tecnologia de la Universitat Politècnica de Catalunya i els seus centres de recerca. Enguany, es tractaran temàtiques relacionades amb el benestar i la salut de les persones des de punts de vista molt diversos i en àmbits molt diferents, visitant els estands en format virtual.

La Fira tindrà lloc els dies 14 i 15 d’abril de 9.30h a 12.30h , segons el torn que correspongui. Aquesta, s’adreça a estudiants de 4t d’ESO, Batxillerat i CFGS. A la inscripció caldrà indicar el nombre de connexions previstes: 1 per grup si la connexió és des del centre, o bé 1 per estudiant si es connecten els estudiants individualment. Per aquest motiu, els interessats en visitar la Fira haurien de formalitzar la inscripció el més aviat possible, abans del 8 de març

Us adjuntem el DÍPTIC del Programa Fira Coneixement 2021

UNA ESCOLA DE CINE – SERRAPARERA

Us compartim l’experiència de la setmana Cultural de l’escola Serraparera que ha estat d’allò més cinèfila.

Ha estat fruït d’un projecte transversal  que ha tingut com a objectiu fomentar l’aprenentatge de

l’alumnat, la participació i implicació de la comunitat educativa al voltant d’aquesta temàtica.

Us animem a que ens feu arribar bones pràctiques educatives per a donar-les a conèixer.

VIII Jocs Florals Escolars de Catalunya

                                                                         El Departament d’Educació convoca els VIII Jocs Florals Escolars de
Catalunya. Aquesta vuitena edició referma el camí cap a la
consolidació d’una tradició cultural pròpia i arrelada al
país, que té com a objectiu principal educar en la sensibilitat, en el
gust per escriure i en el gust per llegir.
Com a NOVETAT us avancem que s’ha incorporat la categoria de poesia.
Podeu inscriure-us-hi fins el 15 de febrer.
Properament s’actualitzarà la web de l’Xtec i trobareu la informació actualitzada:

Proves de 4t d’ESO 2020/21

Els dies 17 i 18 de febrer de 2021 es realitzaran les proves d’avaluació per competències de 4t d’ESO, compartirem aquí tota la informació que el professorat que feu d’aplicadors, de correctors i les direccions dels centres podeu necessitar.

Informació per a professors i centres:

Formacions:

  • Formació pels aplicadors/aplicadoresInscripció
  • Formació pels correctors/correctores PENDENT

Documents bàsica:

Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu

Informació per a estudiants i famílies.

Què és?

És una prova que avalua les competències i coneixements bàsics que ha d’haver adquirit l’alumnat al final de l’educació secundària obligatòria en competència comunicativa lingüística (en llengua catalana, castellana i estrangera i en aranès a l’Aran), en competència matemàtica i en competència cientificotecnològica. En competència comunicativa lingüística en llengua estrangera s’avaluen l’anglès, el francès i l’alemany.

És una avaluació externa de caràcter informatiu, formatiu i orientador, que vol ser una eina al servei dels centres, del professorat i de l’alumnat per impulsar la millora global del sistema educatiu català. És una activitat educativa i, com a tal, té caràcter obligatori, atès que està configurada com un dret i un deure dels alumnes.

Aquest és el novè curs que s’aplica, ja que es va fer per primera vegada el curs 2011-2012.

La fa tot l’alumnat de quart d’ESO de Catalunya. Poden haver-hi exempcions totals o parcials, degudament justificades (alumnat nouvingut amb un coneixement insuficient de les llengües de la prova, alumnat amb necessitats educatives especials…).

Com?

La prova s’aplicarà el dimecres, dia 17 de febrer, i el dijous, dia 18 de febrer de 2021.

L’horari de les proves serà el següent:

Dimecres, 17 de febrer

  • 9 – 10 h              Matemàtiques
  • 10 – 11h             Llengua castellana
  • 11 – 11.30 h       Descans
  • 11.30- 12.45 h   Llengua estrangera

Dijous, 18 de febrer

  • 9 – 10 h        Llengua catalana
  • 10 – 11.15 h  Cientificotecnològica
  • 11.15 – 11.45 h  Descans
  • 11.45 – 12.45 h  Aranès (a l’Aran)

FIRA ORIENTA CERDANYOLA

Un any més, en el nostre Municipi es durà a terme la Fira #OrientaCerdanyola.
En aquesta Fira el jovent de Cerdanyola pot conèixer l’oferta educativa per després de l’ESO, presentada per diferents agents del territori.
Aquest curs, la Fira es realitzarà en format VIRTUAL del 9 al 13 de febrer i podrà ser visitada pels diferents centres del municipi.
L’objectiu de la Fira d’Orientació és complementar la tasca d’orientació que es fa als centres educatius, amb la participació de les orientadores de l’equip de Joventut. Per això es posa al seu abast més recursos professionals i materials gestionats des dels serveis de Joventut i Educació del municipi treballats de manera transversal, ajudant a crear i reforçar una xarxa de ciutat emmarcada en el seu Pla Educatiu.

TALLERS GRATUÏTS PER TREBALLAR LA IGUALTAT I LA PREVENCIÓ DE VIOLÈNCIES MASCLISTES

Un any més el Consell Comarcal del Vallès Occidental ha iniciat la Campanya Piula per unes relacions igualitàries i lliures de violències masclistes, i és en aquest marc que oferim a centres educatius i altres equipaments dels municipis de menys de 20.000 hab. de la comarca, un conjunt de tallers gratuïts per a la promoció de la igualtat i la prevenció de les violències masclistes. Enguany, per la situació que estem vivim es prioritzaran les accions online, però es valorarà el format segons necessitats dels centres i la situació sanitària.

Els tallers que us oferim aquest any, realitzats per diferents entitats són:

Curs Taller
Primer cicle d’ESO  ·         Diversitat sexual i de gènere:
           Prevenció de la discriminació i l’assetjament escolar LGTBIfòbic
Segon cicle d’ESO 3r ESO ·         Desmitificant l’amor romàntic: Identificar els diferents estereotips de gènere
Segon cicle d’ESO 4t ESO ·         La sexualitat: Què entenem per sexualitat i les relacions afectives
1r. Batxillerat ·         Prevenció de les violències masclistes:

Identificar les diferents manifestacions de les violències masclistes en diferents àmbits

2n. Batxillerat ·         La comunicació afectiva: Maneres de lligar…tot s’hi val?

·         Prevenció de les violències sexuals i el sexpreading a l’adolescència:

Sensibilitzar vers les violències sexuals com a violències masclistes

Batxillerat, cicles formatius, formació ocupacional i altres ·         Prevenció del ciberassetjament amb perspectiva de gènere:

Fer visibles les dinàmiques de ciberassetjament i aprofundir en els seves arrels

Professorat i comunitat educativa ·         Perspectiva de gènere. Assessorament al personal docent i comunitat educativa

*Per a més informació podeu consultar a la Guia d’Activitats Educatives del Consell Comarcal.

Aquesta campanya també inclou el Concurs Piula, del qual ja us hem fet arribar informació i novetats a través d’un altre correu, i les Accions Piula als centres educatius i equipaments juvenils (estand amb informació de recursos municipals i comarcals, així com suport a joves), que es duran a terme si és possible, durant el proper més de febrer.

El butlletí del mes de Febrer

PROVES CANGUR 2021

Ja està convocada la XXV edició de la Prova Cangur, el concurs de matemàtiques amb més implantació del nostres país. La prova està adreçada a tots els nivells educatius entre 5è de primària i 2n de batxillerat.

Dates importants:

  • Les proves Cangur es realitzaran el 18 de març de 2021.
  • El període d’inscripció per a tots els nivells estarà obert entre el 10 de gener i el 20 de febrer de 2021. El procediment variarà lleugerament respecte anys anteriors i es detallarà oportunament a la pàgina  web del Cangur. 

LIDERATGE PEDAGÒGIC I ÈTIC. PERSPECTIVES COMPLEMENTÀRIES DE LA NOVA DIRECCIÓ ESCOLAR

El nostre company de l’escola Sant MartÍ, JORDI MIRAS TERUEL ha publicat un article a la revista “Revista de Estudios y Experiencias en Educación” juntament amb Jorge Longás Mayayo.

Us conviden a fer una lectura pausada del seu article, a la vegada que celebrem que els i les docents dels centres educatius de Cerdanyola del Vallès, realitzin projectes i treballs de recerca que millorin la perspectiva i coneixement pedagògic del professorat.

A continuació us presentem l’abstract de l’article. Al finalizar aquest podreu trobar l’enllaç al document sencer.

El liderazgo pedagógico es un factor crítico en la mejora educativa y conlleva la adopción de medidas que afectan tanto a la organización donde se desarrolla como al funcionamiento institucional en el que se enmarca su cometido. Buscando fortalecer la orientación pedagógica de la dirección escolar, el objetivo de este estudio es analizar teóricamente la relación entre la emergente perspectiva del liderazgo pedagógico y del liderazgo ético. En primer lugar, se identifican tres condicionantes que amenazan el papel de la función directiva en los centros: a) los mecanismos de mejora del aprendizaje quedan en situación de desventaja ante las cargas burocráticas, con lo que resulta difícil distinguir entre lo que se hace y lo que se debería hacer; b) la vía de acceso a la dirección se abre a personal no necesariamente cualificado para el ejercicio de la dirección pedagógica; y c) la carencia de un liderazgo pedagógico definido y orientado a la persona en toda su complejidad dificulta la puesta en marcha de mecanismos apropiados que faciliten la implantación de futuros modelos de innovación pedagógica. En tales circunstancias, podría afirmar que nos encontramos ante un claro retroceso educativo institucional. Sin embargo, y en segundo lugar, la necesidad de situar a la persona como el primer valor de la organización, fomentando la equidad educativa, refuerza la importancia de las virtudes morales en el liderazgo escolar. Reconocer el indisociable vínculo entre liderazgo ético y liderazgo pedagógico

ENLLAÇ al document sencer.

Jornada Ràdio, escola i comunitat.

Fer ràdio a l’escola? Uf, quina feinada! En què m’ajudarà com a docent? Què en trauran de bo els meus alumnes?

Descobreix la ràdio com una eina pedagògica que facilita l’articulació dels diferents espais curriculars amb la producció de continguts radiofònics significatius per l’alumnat i per tota la comunitat educativa. Et permetrà estimular les habilitats comunicatives orals i escrites, la creativitat i el pensament crític, el treball en equip i per projectes, el vincle amb les famílies i amb l’entorn social, malgrat els temps de pandèmia.

Si et pica la curiositat, aquesta és la teva jornada. T’ajudarà a emprendre el teu propi projecte i a potenciar la teva pràctica, en el cas que ja tinguis una experiència prèvia.

Per formalitzar la inscripció clica a: INSCRIPCIÓ  

El Butlletí del mes de Gener 2021

ORIENTACIONS PER A L’AVALUACIÓ DE LA COMPETÈNCIA DIGITAL DE L’ALUMNAT D’ESO

 

Aquest document ofereix una aproximació a l’avaluació de la competència digital de l’alumnat, proporcionant documents de suport per a la seqüenciació curricular dels continguts digitals al llarg de l’Educació Secundària Obligatòria així com recursos per avaluar el progrés de l’alumnat al llarg de l’etapa. És clau tenir present que l’abordatge de l’assoliment de la competència digital requereix una planificació compartida i la implicació de totes les matèries.

BONES FESTES A TOTHOM!!