Els microespais a l’Institut Escola Les Vinyes. Aprenem amb famílies

L’institut escola Les Vinyes ens presenta l’activitat de microespais a l’Educació infantil. Aquestes propostes tenen una durada d’uns vint minuts diaris al voltant de la lectura, les matemàtiques, la psicomotricitat fina, l’art, els jocs i les construccions. La mestra proposa unes activitats que canvien setmanalment en la qual hi participen també les famílies. Cada nen/a tria l’activitat on vol participar, tot respectant el nombre màxim establer per cadascuna d’elles. Tot i ser un moment compartit amb les famílies, no vol dir que sigui d’entrada lenta, perquè aquesta estona ja contempla objectius d’aprenentatge. L’activitat facilita un traspàs de casa a l’escola més progressiu, on les famílies comproven in situ les relacions que estableix el seu fill/filla amb el grup, la interacció amb l’adult i alhora afavoreix l’avaluació de l’infant.