Visita VA! a l’escola Joan Maragall de Rubí

L’escola Joan Maragall de Rubí ha compartit amb diferents centres del Vallès el procés d’avaluació i documentació dels processos d’aprenentatge que realitzen en el seu centre.

A partir del fil conductor de la disfressa de Carnestoltes, activitat vinculada amb una línia estratègica del centre que comporta uns objectius compartits amb tot el claustre,  el professorat documenta i revisa els processos que s’han portat a terme per a poder conversar i reflexionar amb la resta de l’equip. Aquest funcionament permet que emergeixin necessitats de formació i cuidar la seva transferència a l’aula .

Aquest és el cas de la construcció i disseny d’una disfressa. Amb la finalitat d’aconseguir una activitat matemàtica més contextualitzada i vinculada a situacions de la vida, el procés de construcció d’una disfressa ha esdevingut un context d’aprenentatge per a tots i totes a l’escola. L’activitat es programa amb les aportacions dels nens i nenes i amb la col·laboració dels diferents docents que intervenen a cada aula.

Al llarg del procés es preveuen activitats d’avaluació, fent èmfasi en la cerca d’activitats pensades per tal que els alumnes puguin transferir allò que han après. El fet que aquests processos es facin públics i es puguin discutir amb la resta de l’equip genera coneixement compartit i fa possible anar millorant les  intervencions dels docents per tal que aquestes s’ajustin al màxim als objectius proposats, aconseguint que  l’avaluació dels infants s’integri en un procés d’avaluació del propi centre i del seu projecte pedagògic.

Les peces claus d’aquest procés són: la formació, la documentació dels processos d’aula, els resultats d’avaluació i les diferents dinàmiques del centre per compartir i reflexionar amb documents de les aules.