VA! Visita d’aprenentatge a l’Institut Escola Les Vinyes

En el marc de les Visites d’aprenentatge que es realitzen dins de la Xarxa XIEP, el dimarts 13 de març, l’institut escola Les Vinyes ha ofert una visita a professorat del Vallès que participa a la xarxa, per presentar com treballen i avaluen els REPTES.
Què és un REPTE?
Els reptes és una activitat que es porta a terme per parelles o grups de tres d’infants d’un mateix curs. Cada grup d’infants tria un REPTE (pregunta) que els mestres hem proposat.
Com treballem els REPTES?
Un cop triat el REPTE s’entrega al grup o parella un sobre o capsa amb informacions complementàries i possibles materials per manipular si s’escau. Els infants amb aquella informació
han de realitzar un procés d’investigació durant 4 sessions de 90 minuts i arribar a unes conclusions que en la darrera sessió presenten als companys i companyes.

L’explicació inicial i el debat posterior a la visita han estat molt enriquidors  tant per als i les mestres visitants, com per al centre amfitrió.