Les activitats de l’àmbit de treball de Dinàmica dels ecosistemes van enfocades en el marc de la Riera de Vallvidrera, l’únic curs fluvial permanent del Parc Natural de Collserola. També realitzem activitats al Delta del Llobregat i l’estudi de biomassa dels boscos de pi blanc.
Segon cicle de primària:
- Descobrim la riera. Aproximació al coneixement d’una riera.
- Gimcana al bosc i a la riera: ruta circula de descoberta del bosc al voltant de la riera.
Tercer cicle de primària:
- On són les libèl·lules de la riera? Introducció al funcionament d’aquest ecosistema.
- La descoberta al Delta del Llobregat. Itinerari de descoberta de diferents aspectes del paisatge deltaic del riu Llobregat.
- El riu llobregat a l’alçada de Molins de Rei: anàlisi de l’ecosistema del riu Llobregat a l’alçada de Molins de Rei.
- Projecte Rius: Anàlisi de l’ecosistema del riu Llobregat a l’alçada de Molins de Rei i descoberta del Delta del Llobregat en dos dies diferents.
- Gimcana al bosc i a la riera: ruta circula de descoberta del bosc al voltant de la riera.
Educació Secundària Obligatòria:
- Estudi ecològic de la riera de Vallvidrera. Estudi comparatiu i descriptiu de dos trams de la riera des del punt de vista de l’ecologia.
- Investiguem el Delta del Llobregat. Anàlisi del patrimoni natural que conforma el paisatge deltaic del riu Llobregat.
Batxillerat i cicles formatius:
- Introducció a la limnologia dels cursos fluvials. Estudi aprofundit de la qualitat de les aigües de la riera.
- Biomassa i producció d’un bosc. Estudi quantitatiu de la biomassa i producció d’un bosc de pi blanc.


