A la recerca del tresor

 

Baixar quadern de treball de l'alumne
Baixar full d'organització de la sortida
llibreta
Punt de trobada
TRE-PRI
Explicació de l’activitat
Full d’organització de sortida
Propostes act. prèvies i posteriors
Lloc de trobada
 
Codi activitat

Àmbit curricular:  Coneixement del medi natural i social.. Tecnologia. TAC.  

Lloc on es realitza: Camp d’Aprenentatge i voltants.

Nivell educatiu: Cicle Mitjà i Superior de Primària.

Estacionalitat: Tot l’any. 

Objectius: Desenvolupar la capacitat de l’alumnat per familiaritzar-se en el coneixement de brúixola, la tècnica dels waypoints del GPS, els mapes i les mesures.

Competències bàsiques  que més potencia:

• Àmbit coneixement del medi:

  • Competència 3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi
  • Competència 9. Utilitzar materials de manera eficient amb coneixements científics i criteris tecnològics, per resoldre situacions quotidianes.
  • Àmbit matemàtic:
    • Competència 10. Usar les eines tecnològiques amb criteri, de forma ajustada a la situació, i interpretar les representacions matemàtiques que ofereixen.

• Àmbit educació en valors:

  • Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes
  • Competència 4. Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen
  • Competència 5. Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones
  • Competència 6. Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència.

Tipus d’activitat: Itinerari. 

Descripció: En la primera part cada grup d’infants amaga un tresor i realitza les indicacions fent-se servir de la brúixola i la cinta mètrica a partir d’un punt donat dissenya un plànol. En la segona part cada grup li dóna a un altre grup el plànol i seguint les indicacions ha de trobar el tresor. per acabar i amb l’ajuda d’un GPS cada grup ha de seguir les indicacions per trobar el gran tresor col·lectiu.

Material: Quadern de treball de l’alumne. Brúixola, GPS, cinta mètrica, tresor, full i material d’escriure.

Durada: 
Mitja jornada (de 9 h 30 min a 13 h 30 min)

Desplaçament: A peu als voltants del CdA Can Santoi.

Observacions: Aquesta activitat requereix dur calçat adequat per caminar, gorra pel sol o impermeable lleuger (segons època).