DEL-CSP | |||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors
|
Lloc de trobada
|
Cost addicional entrada
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Coneixement del medi natural, social i cultural.
Lloc on es realitza: Delta del riu Llobregat (El Prat de Llobregat)
Nivell educatiu: Cicle Superior de Primària.
Estacionalitat: Primavera
Objectius: Introduir-se en el coneixement del paisatge deltaic. Constatar les grans transformacions causades per les activitats humanes que ha sofert la part final del riu Llobregat. Valorar la riquesa biològica i paisatgística de les zones humides com a patrimoni natural que cal conservar.
Competències bàsiques que més potencia:
• Àmbit coneixement del medi:
- Competència 1: Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes
- Competència 4: Analitzar paisatges i ecosistemes tenint en compte els factors socials i naturals que els configuren, per valorar les actuacions que els afecten
- Competència 5: Valorar problemes socials rellevants interpretant-ne les causes i les conseqüències per plantejar propostes de futur
• Àmbit educació en valors:
- Competència 1: Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes
- Competència 4: Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen
- Competència 5: Aplicar el diàleg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones
- Competència 6: Adoptar hàbits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromís personal i les actituds de convivència
Tipus d’activitat: Itinerari. Descoberta.
Descripció: Itinerari a peu d’uns 5 km, durant els quals es duen a terme les següents actuacions didàctiques: 1.Interpretació del paisatge deltaic tant des del punt de vista geogràfic com dels impactes de l’activitat humana. 2. Determinació de la qualitat de l’aigua del riu Llobregat a partir d’anàlisis simples de l’aigua i dels indicadors biològics. 3. Valoració de la qualitat del bosc de ribera. 4. Observació i descripció de les aus presents a les zones humides i a la platja.
Material: Quadern de treball de l’alumne. Cartografia de la zona. Material de recol·lecció d’invertebrats aquàtics. Prismàtics. Fitxes d’identificació d’aus, de plantes i d’invertebrats aquàtics.
Durada: 4 hores:de 9h 30 min a 13 h 30 min
Desplaçament: A peu (durant l’itinerari)
Observacions: Requereix dur calçat adequat per caminar, gorra pel sol o impermeable lleuger (segons època) i aigua per al recorregut. També és recomanable que es porti una càmera digital de fotografia per a cada grup d’alumnes.
Per a més informació consulteu el Full d’organització de la sortida ↑