GPSa-CSP | |||||
Quadern de treball
|
Full d’organització de sortida
|
Propostes act. prèvies i posteriors
|
Lloc de trobada
|
Codi activitat
|
Àmbit curricular: Ciències naturals, Ciències social i cultura digital.
Lloc on es realitza: Itinerari circular d’uns6 km per Collserola des la Plaça de les Bruixes de Molins de Rei (a 10 minuts a peu des del centre de la població) passant pel Salt d’aigua i Can Planes.
Nivell educatiu: Cicle superior de primà ria
Estacionalitat: Tot l’any.
Objectius:
- Conèixer els boscos i el patrimoni històric de Collserola caminant de forma autònoma, observant parà metres corporals (ritme cardÃac, temperatura del cos i tensió arterial), guiats amb eines tradicionals i digitals.
- Adquirir autonomia d’orientació amb les eines tradicionals del mapa i la brúixola a base d’azimuts i amb els sistemes GPS (mapa digital, posició i navegació).
- Aprendre hà bits saludables i de preservació del medi natural.
Competències bà siques que més potencia:
• Àmbit coneixement del medi:
- Competència 3. Interpretar l’espai a partir dels elements del territori i de les seves representacions per situar-s’hi i desplaçar-s’hi.
- Competència 9. Utilitzar materials de manera eficient amb coneixements cientÃfics i criteris tecnològics, per resoldre situacions quotidianes.
• Àmbit educació en valors:
- Competència 1. Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes.
- Competència 4. Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen.
- Competència 5. Aplicar el dià leg com a eina d’entesa i participació en les relacions entre les persones.
- Competència 6. Adoptar hà bits d’aprenentatge cooperatiu que promoguin el compromÃs personal i les actituds de convivència.
- Àmbit digital
- Competència 1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques a realitzar.
- Àmbit Matemà tic
- Competència 10. Usar les eines tecnològiques amb criteri, de forma ajustada a la situació, i interpretar les representacions matemà tiques que ofereixen.
Tipus d’activitat: Itinerari de descoberta. Habilitats amb la tecnologia digital.
Descripció:
Moment 1: El centre educatiu situa l’activitat a la seva programació didà ctica. Des del centre, en coordinació amb el CdA, es familiaritzen amb els objectius d’aprenentatge i els continguts. L’escola prepara els grups de 4-6 persones.
Moment 2: En el moment d’inici de l’itinerari l’alumnat es familiaritza amb el funcionament del sistema GPS: satèl·lits, mapa digital, itinerari i waypoints. S’inicia l’enregistrament de la ruta. També es familiaritzaran amb polseres digitals individuals que informen del ritme cardÃac i la tensió arterial.
Els grups sortiran cada 5 minuts, seguint l’itinerari del Salt d’Aigua gravat al posicionador GPS. Durant el recorregut aniran descobrint els boscos i en determinats moments enregistraran dades corporals.
Moment 3: Al retorn al centre, l’activitat haurà aportat nous coneixements i aprenentatges. El centre, alumnat i docents, faran una valoració de l’itinerari.
Material: Quadern de treball de l’alumne, brúixola, posicionador GPS, polseres digitals, cartografia de la zona, fitxes de vegetació, cinta mètrica.
Durada: Mitja jornada (de 9.30 h a 13.30 h)
Desplaçament: A peu per pistes forestals i senders de muntanya des de la Plaça de les Bruixes de Molins de Rei
Observacions: Aquesta activitat requereix portar calçat adequat per caminar, gorra pel sol o impermeable lleuger (segons època) i aigua per al recorregut.
Per a més informació, baixeu-vos el full d’organització de sortides.↑