Fira Tastet de Ciència

La Fira és un espai de divulgació científica escolar on els centres educatius dels Serveis Territorials de Tarragona exposen al públic els seus treballs científics per tal de fomentar la curiositat i la inquietud per la investigació científica, matemàtica i tecnològica.

Objectius

Divulgar, per part d’alumnat i professorat, experiències de referència científiques, matemàtiques i tecnològiques.

Fomentar la competència comunicativa de l’alumnat dels centres educatius basada en el coneixement de les ciències.
Despertar vocacions científiques en l’alumnat d’educació obligatòria i postobligatòria que facilitin una orientació professional.

Qui pot participar?

Alumnes i docents dels centres educatius dels Serveis Territorials de Tarragona, divulgadors científics d’entitats i/o institucions que s’adeqüin als objectius de la Fira.

A qui s’adreça?

La Fira està oberta a tota la ciutadania, alumnat i professorat de tots els nivells educatius i famílies.

Quan i on es fa?

VII Fira Tastet de Ciència: del 21 al 31 de maig de 2021.

Novetats de l’edició 2021

L’edició d’enguany tindrà un format híbrid: virtual i presencial. Els centres elaboraran les seves experiències de ciència, tecnologia i matemàtiques en format audiovisual. Els vídeos generats quedaran penjats en una plataforma que permetrà fer un recorregut virtual en 360º per l’espai on tradicionalment es celebra la Fira Tastet de Ciència. Aquest recorregut virtual es presentarà el dia 21 de maig.

Per dur a terme l’apartat presencial de la Fira Tastet de Ciència es crearà un recorregut real que, mitjançant codis QR, donarà accés a un joc de pistes tipus geocerca. Cada codi QR enllaçarà a un dels vídeos d’experiències creats pels alumnes i professors dels centres educatius. El visionat del vídeo proporcionarà una pista per trobar el següent codi QR, fins arribar al “tresor final”.

Aquest recorregut presencial es podrà fer en els espais de la plaça de l’Univers i del Centre comercial La Fira, que col·labora de nou en aquesta edició. Si les condicions de seguretat i prevenció de la Covid, impedissin el desplaçament entre municipis, els centres participants rebran la col·lecció de codis QR i podran muntar recorreguts alternatius de geocerca a les seves poblacions d’origen.

Accés a les bases i la inscripció