Projecte TED Ed Club

Projecte educatiu TED Ed Club es fonamenta en el lema ideas worth spreading; o sigui, idees que valen la pena difondre!

Què és TED Ed Club ?

És un projecte internacional que dóna suport als estudiants en el descobriment, l’exploració i la presentació de les seves idees.

Els participants al projecte obtenen material curricular flexible amb orientacions per elaborar la seva presentació TED-Ed; així com oportunitats per connectar amb una xarxa mundial de joves apassionats per les idees que val la pena compartir.

Quin és l’objectiu general del Projecte?

Impulsar la creativitat de les generacions més joves de tot el món organitzant Clubs de discussió, generació i comunicació d’idees innovadores per a la revolució del coneixement.

Qui pot participar?

Estudiants d’entre 8 i 18 anys de centres educatius de tot el món.

Quins objectius educatius promou?
  • Organitzar, analitzar, sintetitzar i comunicar idees innovadores en un format de conferència amè i accessible a la comprensió de tots.
  • Aprendre a iniciar projectes de recerca: elaborant hipòtesis, refutant alternatives, generant noves idees, utilitzant tècniques creatives, considerant nous punts de vista i analitzant informació d’un variat elenc de fonts educatives i informatives de diferent naturalesa.
  • Integrar eines digitals a fi de desenvolupar un model de narrativa transmèdia que aconsegueix una exposició emocionant recolzant-se en les competències digitals per a l’aprenentatge al segle XXI.

Com és el TED Ed Club Reus-Baix Camp?

• En el CRP del Baix Camp hem afegit un objectiu singular que és:  la dinamització en els centres del treball de la competència comunicativa oral en llengua anglesa.
  • Cada alumne o grup d’alumnes farà un vídeo de 3 minuts de duració presentant la seva idea.
  • Cada centre pot presentar tants vídeos com consideri adequat i sempre, mantenint l’equitat amb la resta de grups participants.
  • Enguany tenim la proposta de col·laboració del TEDxEixample i de la fundació Espiral per tal de facilitar-nos:
        • la gestió administrativa amb l’organització TED
        • la curació de continguts

Qui estigui interessat cal que faci la sol·licitud:

Repte d’enguany: dissenyar un nou format virtual

Calendari de les Jornades virtuals serà el següent:

• 5, 6 i 7 de maig per Secundària
        • 17, 18 i 19 de maig per Primària

INSCRIPCIÓ

• Podeu fer la vostra inscripció fins el 30 d’abril. En la inscripció cal concretar el centre, els alumnes, el nivell educatiu i el tema de l’exposició.
  • A partir d’aquella data s’obrirà un calendari d’espectadors i, a més, es facilitarà un enllaç públic perquè puguin assistir a les jornades, tots els centres que ho desitgin.

Altres observacions:

• Per tal de garantir la participació en qualsevol circumstància, els centres hauran enregistrat prèviament la seva intervenció en suport digital.
  • Donat el format virtual de les Jornades no es limitarà el nombre de grups per centre, resta a la responsabilitat del referent la selecció dels participants en la jornada final. Degut a aquesta nova condició, contemplem la possibilitat d’haver d’ampliar els horaris i/o calendari de participació, si s’escau.
  • Des del CRP estem treballant per tal de facilitar als centres que ho necessitin suport en la digitalització de les presentacions. Ja hem adquirit algunes càmeres, micròfons, llums i estem treballant amb l’Ajuntament de Reus per tal d’ampliar aquests recursos que posarem a la vostra disposició.

També podeu consultar les conferències dels Ted Ed Club dels cursos 2017-18 i 2018-19

Contacteu

Si el vostre centre està interessat en participar, cal que us poseu en contacte amb el CRP adreçant un correu al e3990102@xtec.cat o telefonant al 977 31 27 04, extensió 1.