Certamen Lectura en Veu Alta

XVI Certamen Lectura en Veu Alta (Última notícia)

Com ja us deveu imaginar, la setzena edició del Certamen de lectura en veu alta ha quedat cancel·lada definitivament per causa del covid19.

Però no ens resistim a deixar-ho aquí. Per això, des del Grup Enciclopèdia i el Departament d’Educació us proposem tirar endavant un format del Certamen en confinament: #acasallegimenveualta del 21 d’abril al 29 de maig.

El funcionament és força senzill:

– Us inscriviu al nou format del Certamen.

– Demaneu al vostre alumnat us faci arribar vídeos llegint en veu alta.

– En seleccioneu cinc com a màxim (per categoria inscrita).

– Els pengeu en un Drive que us oferirem.

Nosaltres penjarem els vídeos en un canal públic de Youtube i els farem córrer per xarxes i, si pot ser, premsa. Vosaltres podeu fer el mateix amb tot el material que hagueu rebut (siguin vídeos seleccionats o no). Es tracta de fer una mostra de lectura que tingui un bon ressò.

Entre tots els centres participants farem un sorteig de deu lots de llibres (un per cada Servei Territorial), gràcies a la col·laboració de La Galera i Text. També us farem arribar un diploma digital perquè el pugueu enviar a tot l’alumnat participant.

Teniu totes les instruccions (per al professorat i també per a l’alumnat) a la pàgina web del Certamen. És important acomplir amb les condicions tècniques per poder participar-hi.

Esperem que la idea us engresqui i que ben aviat comencem a rebre les vostres inscripcions i vídeos!

************************************************************************************************************************************

XVI Certamen Lectura en Veu Alta

La lectura és un aprenentatge fonamental per al desenvolupament de les competències bàsiques.Lectura en Veu Alta Logo

La dedicació específica a activitats de descodificació lectora no s’haurien de limitar a l’Educació Primària, sinó que hauria de ser un objectiu que es prolongués al llarg de l’Educació Secundària, en la qual les activitats de comprensió lectora haurien de continuar tenint un paper destacat.

Practicar l’entonació, el ritme, les pauses i la fonètica
Afavorir la comprensió lectora
Generar debat
Treballar alguns aspectes gramaticals
Afavorir l’ampliació de lèxic i vocabulari
Prendre consciència de l’organització de la informació

m

La inscripció es va fer el mes d’octubre de 2019

Categories

El Certamen està organitzat en 5 categories que comprenen des de 3r de primària fins a 4t d’ESO.

Participants

Cada centre escolar pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria (en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, ha de ser un grup de tres alumnes).

Fases

Certamen Lectura en Veu Alta

Espai on trobaràs articles referents a l’activitat Certamen de Lectura en veu Alta.

Anima’t a publicar imatges i/o vídeos dels teus grups!

Per a fer-ho, pots seguir aquests passos. Fes-ho amb la categoria Certamen Lectura en Veu Alta.