Materials per robòtica educativa

Bee-bot; Robot que permet aprendre el funcionament seqüencial mitjançant la programació de moviments. Es programa mitjançant botons de direcció. Adequat a partir de P-4. Recursos BeeBot SEVOCIII

Pro-bot: És el germà gran del Bee-bot, molt adequat per als alumnes que han treballat amb Bee-bot. Disposa de dos sistemes de programació: un equivalent al Bee-bot i l’altre basat en el sistema Logo que permet la introducció de distàncies i angles. Disposa també de sensors de contacte i llum per permetre la reacció a esdeveniments en l’entorn.

Dash & Dot: Robot compost per dos elements, Dash -robot mòbil amb actuadors i sensors- i Dot, Disposa de tot un seguit d’accessoris i d’un entorn de programació per blocs.

Lego We-do Proposta de la casa Lego per introduir la programació de dispositius a alumnes de primària. Hi ha un entorn de programació específic tot i que la versió Wedo 1.0 es pot programar amb Scratch. La versió 2.0 permet el funcionament amb bluetoooth, cosa que millora la versatilitat respecte l’1.0.

Edison: Robot molt assequible i robust compatible amb peces de Lego. Disposa d’un entorn de programació gràfica específic i es comunica amb l’ordinador mitjançant el port d’àudio cosa que evita la necessitat d’instal·lar drivers. Té una sèrie de programes memoritzats que es poden executar mitjançant codis de barres.

Lego Mindstorms: És la proposta de Lego adreçada a alumnes d’entre 10 i 18 anys. Disposa d’un entorn de programació gràfica específic tot i que es pot programar també amb llenguatges (LeJos,RobotC,…) i força varietat de sensors i actuadors. Permet també fer experiments per registrar diferents magnituds mitjançant diferents sensors.

BQ: Ofereix diferents models de robots,  Zowi que permet la programació amb l’entorn Bitbloq, i Zum, al qual es poden afegir diferents sensors i actuadors i es pot programar mitjançant l’entorn Bitbloq.

Picaxe (Imagina): Es tracta d’una placa de control basada en PICAXE que ha estat desenvolupada per l’Equip Robolot (www.robolot.org). Aquesta placa ha estat dissenyada per encàrrec del Departament d’Educació per tal que els alumnes de 4rt d’ES0 disposin d’una eina fàcil d’utilitzar, versàtil, potent i  econòmica,  per treballar el seu currículum a base de projectes (ABP) relacionats amb l’electrònica, el control i la robòtica.

Arduino/Genuino: Ofereix tot un seguit de plaques d’arquitectura oberta que permeten la connexió d’infinitat de sensors i actuadors per treballar el que anomenen Tecnologies Creatives. Aquestes plaques s’usen en el programa Impulsem la robòtica promogut pel Departament d’Ensenyament.

Raspberry Pi: Raspberry ofereix un seguit de plaques amb molta capacitat que permeten una programació molt potent. Tenen la capacitat de càlcul d’un ordinador senzill i tenen un seguit de connectors, USB, HDMI, Ethernet, que els permeten connectar fàcilment amb tot tipus de dispositius.